Hej!

Håndværkere har flyttet gulvafløbet på overetagen ved at skære i flere gulvelementer. Jeg har forstået, at man ikke bør skære i dem på en hvilken som helst måde. Hvordan bør dette lappes sammen på den rigtige måde? Er det overhovedet gjort korrekt? Er der nogen, der har gode tips?

• Rørinstallation under trægulv med synlig afløbsrør og fjernet gulvbræt, hvor afløbet er omplaceret af håndværkere.
Nej, det der ser slet ikke godt ud, det er skåret tværs over elementernes retning. Meget af bæreevnen i gulvbjælkelaget er nu væk.

Hvad er der nedenunder? Har I mulighed for at nå taget i det rum? Det er muligt at forstærke gulvbjælkelaget ved at sætte ret kraftige regler tværs over elementernes retning, på undersiden af elementerne. Hvis det ikke er muligt, vil jeg foreslå, at man limskrue fast k-plyfa ovenpå hele gulvet. Min meget amatørmæssige gæt er, at det vil holde godt, men jeg lover absolut ingenting.

• Synes
huset1968
  • Laddar…
B bearmaniac sagde:
Nej, det der ser slet ikke godt ud, det er skåret tværs over elementernes retning. Meget af bæringen i gulvbjælkelaget er nu væk.

Hvad er der nedenunder? Har I mulighed for at komme til loftet i det rum? Det er muligt at forstærke gulvbjælkelaget ved at sætte ret kraftige reglar tværs over elementernes retning, på undersiden af elementerne. Hvis det ikke går, vil jeg foreslå, at man lime-skrue fast k-plyfa ovenpå hele gulvet. Mit meget amatøragtige gæt er, at det vil holde godt, men jeg lover absolut ingenting.
tak for svar

Ingen problemer. Fortæl gerne hvordan I gjorde senere - I er hverken de første eller de sidste med dette problem. De, der kommer efter jer, vil sikkert også sætte pris på lidt vejledning. :)

• Synes
huset1968
  • Laddar…
Men hold da op, hele bæringen for elementerne forsvandt, da de blev skåret så!?

Jeg rev indmaden ud i alle elementer i badeværelset på overetagen, opsatte nyt bjælkelag helt ud til hammerbåndet på ydervæggen.

Hvordan er det gået for dig??

• Renovering af badeværelse, hvor gulvet er demonteret og bjælkelag revet ud. Trævægge er synlige med isolering, og værktøj ligger spredt på gulvet.
  • Renovering af badeværelse med nyt bjælkelag og værktøj spredt omkring, herunder hammer og skruetrækker, i et rum med træpaneler på væggene.
  • Byggeprojekt med træbjælker og midlertidig støtte i et rum med store vinduer.
  • Synes
huset1968
  • Laddar…
Erik Lövstav Erik Lövstav sagde:
Men jøsses hele bæringen for elementerne forsvandt, da de blev skåret over så!?

Jeg rev indmaden i alle elementer i badeværelset på førstesalen, oprettede nyt bjælkelag helt ud til hammerren over ydervæggen.

Hvordan er det gået med dig??
Tak for billeder, Håndværkerne har skruet OSB over det opskårne gulv og bygget badeværelse. Ifølge dem skulle det ikke være noget problem. Gulvet føles stabilt.

huset1968 huset1968 sagde:
Tak for billeder, Håndværkerne har skruet osb over det opskårne gulv og bygget badeværelse. Det skal ifølge dem ikke være nogen problemer. Gulvet føles stumt.
Ok dejligt at høre, husene er meget specielle og kræver meget tankegang ved indgreb👍

huset1968 huset1968 sagde:
Tak for billeder, Håndværkerne har skruet osb over det opskårne gulv og bygget badeværelse. Det skal ifølge dem ikke være nogen problemer. Gulvet føles stift.
Jeg vurderer sandsynligheden som rimelig høj for, at de har ret, men jeg tør samtidig påstå, at de ikke har den mindste erfaring med denne konstruktion eller med at beregne styrke. At gulvet føles stift er jo en god indikation i hvert fald.

• Synes
oscar_uppsala
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.