1,545 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Mockfjärds elementhus 1968 - Brudt i gulvelement - hvordan løse?
Nej, det der ser slet ikke godt ud, det er skåret tværs over elementernes retning. Meget af bæreevnen i gulvbjælkelaget er nu væk.
Hvad er der nedenunder? Har I mulighed for at nå taget i det rum? Det er muligt at forstærke gulvbjælkelaget ved at sætte ret kraftige regler tværs over elementernes retning, på undersiden af elementerne. Hvis det ikke er muligt, vil jeg foreslå, at man limskrue fast k-plyfa ovenpå hele gulvet. Min meget amatørmæssige gæt er, at det vil holde godt, men jeg lover absolut ingenting.
Hvad er der nedenunder? Har I mulighed for at nå taget i det rum? Det er muligt at forstærke gulvbjælkelaget ved at sætte ret kraftige regler tværs over elementernes retning, på undersiden af elementerne. Hvis det ikke er muligt, vil jeg foreslå, at man limskrue fast k-plyfa ovenpå hele gulvet. Min meget amatørmæssige gæt er, at det vil holde godt, men jeg lover absolut ingenting.
tak for svarB bearmaniac sagde:Nej, det der ser slet ikke godt ud, det er skåret tværs over elementernes retning. Meget af bæringen i gulvbjælkelaget er nu væk.
Hvad er der nedenunder? Har I mulighed for at komme til loftet i det rum? Det er muligt at forstærke gulvbjælkelaget ved at sætte ret kraftige reglar tværs over elementernes retning, på undersiden af elementerne. Hvis det ikke går, vil jeg foreslå, at man lime-skrue fast k-plyfa ovenpå hele gulvet. Mit meget amatøragtige gæt er, at det vil holde godt, men jeg lover absolut ingenting.
Ingen problemer. Fortæl gerne hvordan I gjorde senere - I er hverken de første eller de sidste med dette problem. De, der kommer efter jer, vil sikkert også sætte pris på lidt vejledning. 
Tak for billeder, Håndværkerne har skruet OSB over det opskårne gulv og bygget badeværelse. Ifølge dem skulle det ikke være noget problem. Gulvet føles stabilt.Erik Lövstav sagde:
Jeg vurderer sandsynligheden som rimelig høj for, at de har ret, men jeg tør samtidig påstå, at de ikke har den mindste erfaring med denne konstruktion eller med at beregne styrke. At gulvet føles stift er jo en god indikation i hvert fald.huset1968 sagde:
Klik her for at svare