klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Jeg ville have skiftet pladen (den virker jo til at have gjort sit), sat isolering (måske 50mm flamingo, eller hvad der nu er plads til) og så en anden plade på indersiden.

På ydersiden ville jeg derefter bruge facadefugemasse (eller lignende - dog IKKE silikone) rundt om for at forsegle ordentligt, både så der ikke løber vand/smeltvand ind forneden over tid og for at tætne mod træk, og derefter malet.

Så burde I både få en løsning, der virker over tid, varmere og mindsket kulderas og mindre risiko for kondens på indersiden.

En hurtigløsning, hvis I ikke kan lave hele arbejdet nu om vinteren, er en flamingoplade, som I trykker på plads på indersiden så længe, som intet skriver ovenfor, så tager I renoveringen, når vejret er varmere.
Det fjerner ikke muggen, men vil jo give en vis isolering mod eventuelle sporer i kort tid i hvert fald. Men det skal nok løses, for ellers er der risiko for, at fugtskader spreder sig ned i vindueskarmen/facaden osv. over tid...
Tak! Det må blive hurtigløsningen til at begynde med, derefter vil vi sætte et vindue ind for at forsøge at genskabe, som det så ud tidligere.
 
Tak alle for jeres svar, det værdsættes. Som jeg har sagt i tidligere svar, bliver det en kortsigtet løsning nu i løbet af vinteren, for derefter at indsætte et rigtigt vindue og efterligne, hvordan det så ud engang, da huset blev bygget.
 
  • Synes
klaskarlsson og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.