F fribygg sagde:
Om tvn vejer 57 kg kan den hænges på en skrue. Skal du derimod have nogen stander som flytter ud den fra væggen og kan vinkles er det nok klogt at skrue i reglarne eller bruge 4 Molly eller nogle passende skruer som griber godt i OSBn/ krydsfiner bag gipsen.
Vægbeslag har kun funktionen at vinkle tv'en 10 grader ned som vi kommer aldrig til at bruge...

En almindelig træskrue i krydsfiner holder nok godt 200 kg last, tag to, så har du ekstra sikkerhed.

• Synes
Thomas59 og 1 anden
  • Laddar…
Tog 6 st, to i regel och resten i skivan, hængte mig på den vejer 80kg og den klarede at holde mig så nu sidder tv på beslaget 😂😂

• Synes
närsom
  • Laddar…
ja den hænger nok ret sikkert :)

• Forstærkningsdiagram af gipsskivekonstruktion med stabil forstærkningsskive. Viser testresultater af vægmaterialer udført af SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.
B Build101 sagde:
Jeg har en regelfinder, der er magnetisk, og den fæstner sig kun ved der, hvor skruehovederne er... Jeg tænker, hvis det var en pladeregel, så ville finderfæstne sig hele den vertikale længde og ikke kun ved enkelte punkter
Afstanden til pladereglen kan være for stor, især hvis der er dobbelte plader. En kraftig neodymmagnet kan måske hjælpe, i hvert fald hvis det er enkelt plader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.