Hej alle byggere, jeg vil hænge tv'et og bænken på væggen men trods alle mine forsøg har jeg ikke lykkedes at ramme en regel bag gips+træpladen. Bag den væg er der fyrrum, jeg har boret med 3 mm bor og 5 cm ind... jeg tog en meget tynd og lang søm og kørte ind i hullet indtil det blev stoppet og kom frem 8 cm før det tog stoppet. Kan det være, at der slet ikke findes nogen regel, og søgningen viser forkert?

• En væg med to små huller og en gul og rød regel-søger, mærket "The StudBuddy Plus", der hænger vertikalt over hullerne.
J
Søgemanden viser nok forkert, kan du ikke banke frem hvor reglen er med fx bagsiden af en skruetrækker, det plejer at blive mere lydløst der hvor reglen er..

• Synes
Nissens og 2 andre
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Søgeren viser nok forkert, kan du ikke banke frem hvor reglen er med fx bagsiden af en skruetrækker det plejer at blive mere stump lyd der hvor reglen er..
Hej, det er nok det eneste der er tilbage at gøre, banke og prøvebore... Men vil også tilføje at afstanden mellem to punkter søgaren viste var 45 cm hvilket er normalt hvis det er bærende væg... Deraf min frustration.

B Build101 sagde:
Hej alle byggere, jeg vil hænge tv'et og bænken på væggen, men trods alle mine forsøg har jeg ikke lykkedes at ramme en stolpe bag gips+træpladen. Bag den væg er det fyrrum, jeg har boret med 3 mm bor og 5 cm ind... jeg tog en meget tynd og lang søm og kørte ind i hullet, indtil det blev stop, og kom frem 8 cm, før det tog stop. Kan det være, at der slet ikke findes en stolpe, og søgeapparatet viser forkert?
Pladestolper?
Tag en magnet og led efter skruerne, som gipsen sidder med, så finder du stolperne.

• Synes
Peter787 og 5 andre
  • Laddar…
K Kane sagde:
Metalstænger?
Tag en magnet og led efter skruerne, som gipsen sidder med, så finder du stængerne.
Jeg har en stangsøger som er magnetisk, og den hæfter sig kun der, hvor skruehovederne er... Jeg tænker, hvis det var en metalstang, så ville søgeren vel hæfte sig hele den vertikale længde og ikke kun ved enkelte punkter.

J
B Build101 sagde:
Hej, det er nok det eneste, der er tilbage at gøre, banke og prøvebore... Men vil også tilføje, at afstanden mellem to punkter, som søgeren viste, var 45 cm, hvilket er normalt, hvis det er en bærende væg... Deraf min frustration.
Er den bærende, så vil der nok være træ i lægterne..
Bank og mærk efter..

• Synes
Festlund og 1 anden
  • Laddar…
B Build101 sagde:
Jeg har en regel søger, der er magnetisk, og den fæstner sig kun der, hvor skruehoveder er... Jeg tænker, hvis det var pladeregel, så ville søkeren vel fæstne sig hele den vertikale længde og ikke kun ved enkelte punkter
Men hvis du har fundet skruerne, så har du jo fundet reglen! Bor bare ind 13 mm (hvis du har enkeltgips) så skal du jo kunne mærke reglen.

• Synes
globaljuggler og 3 andre
  • Laddar…
K Kane sagde:
Men om du har fundet skruerne, så har du jo fundet reglen! Bor bare ind 13 mm (hvis du har enkelgips), så skal du jo kunne mærke reglen.
Fra det der kommer ud fra hullet, ser det ud som gipsplade + træplade. Jeg har boret lidt nedenunder, hvor måleren pegede på skrue, og desværre er der kun tomt, for jeg kan gå ind 8 cm med en lang søm....

• Synes
Attitudeswe
  • Laddar…
B Build101 sagde:
Fra det der kommer ud fra hullet, ser det ud som gipsplade + træplade. Jeg har boret lidt under der, hvor viseren pegede på skruen, og desværre er det bare tomt, for jeg kan gå ind 8 cm med en lang søm...
Så er det vel skruen, som man har fastgjort gipsen i træpladen du har fundet. Søg videre.

• Synes
Cheesen
  • Laddar…
om du har gips+plywood så behøver du ikke reglerne, fastgør tv'et med molly for dobbelt gips

• Synes
Nissens og 1 anden
  • Laddar…
Det er et af alternativerne, jeg har også overvejet, men så tænker jeg, at tv'et vejer 57 kg.. ville 6 stk m8 med molly kunne holde den på plads uden at den tipper?

B Build101 sagde:
Det är ett af alternativerne jeg har også tænkt på men då tænker jeg at tvn vejer 57 kg .. ville 6 stk. m8 med molly kunne holde den på plads uden at den tipper?
Selv uten Molly. Bænken då, hvor tung er den?

P
B Build101 sagde:
kommer ud fra hullet virker det som gipsplade + træplade
Hvis det er en træplade bagved gipsen, er det ret svært at finde regler med søgeren, da den finder en "regel" der er lige så stor som væggen, dvs træpladen.
Men en stor fordel er, at væggen tåler meget mere, end du tror.

Bruger du molly, så sørg for at bruge monteringtangen. Bruger du skruen til at trække pluggen sammen, vil du med stor sandsynlighed ødelægge gipsen.

• Synes
ansgar46
  • Laddar…
K Kane sagde:
Selv uden Molly. Bænken da, hvor tung er den?
P PappasHammare sagde:
Hvis der er en træplade bag gipsen, er det ret svært at finde reglar med søgeapparatet, da det finder en "regel", der er lige så stor som væggen, dvs. træpladen.
Men en stor fordel er, at væggen kan tåle meget mere, end du tror.

Bruger du molly, så sørg for at bruge monteringsklemmen. Bruger du skruen til at trække pluggen sammen, vil du sandsynligvis ødelægge gipsen.
Søgeapparatet er magnetisk, så hvis dem, der har sat pladen op, har gjort det rigtigt, bør søm/skruer være cirka i midten af reglarne?

P
B Build101 sagde:
Søgemanden er magnetisk så hvis dem, der har sat pladen op, har gjort det rigtigt, burde søm/skruer være cirka i midten af reglarne?
Gjort det rigtigt? Hmm..
Du kan ramme gipseskruerne, som måske er lidt ved siden af reglen.
Eller så har de skruet gipsen lidt hist og her.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.