3,781 læst ·
34 svar
4k læst
34 svar
Hvorfor rammer jeg ikke regel
Hej alle byggere, jeg vil hænge tv'et og bænken på væggen men trods alle mine forsøg har jeg ikke lykkedes at ramme en regel bag gips+træpladen. Bag den væg er der fyrrum, jeg har boret med 3 mm bor og 5 cm ind... jeg tog en meget tynd og lang søm og kørte ind i hullet indtil det blev stoppet og kom frem 8 cm før det tog stoppet. Kan det være, at der slet ikke findes nogen regel, og søgningen viser forkert?
Hej, det er nok det eneste der er tilbage at gøre, banke og prøvebore... Men vil også tilføje at afstanden mellem to punkter søgaren viste var 45 cm hvilket er normalt hvis det er bærende væg... Deraf min frustration.J Jansson69 sagde:
Pladestolper?B Build101 sagde:Hej alle byggere, jeg vil hænge tv'et og bænken på væggen, men trods alle mine forsøg har jeg ikke lykkedes at ramme en stolpe bag gips+træpladen. Bag den væg er det fyrrum, jeg har boret med 3 mm bor og 5 cm ind... jeg tog en meget tynd og lang søm og kørte ind i hullet, indtil det blev stop, og kom frem 8 cm, før det tog stop. Kan det være, at der slet ikke findes en stolpe, og søgeapparatet viser forkert?
Tag en magnet og led efter skruerne, som gipsen sidder med, så finder du stolperne.
Jeg har en stangsøger som er magnetisk, og den hæfter sig kun der, hvor skruehovederne er... Jeg tænker, hvis det var en metalstang, så ville søgeren vel hæfte sig hele den vertikale længde og ikke kun ved enkelte punkter.K Kane sagde:
Er den bærende, så vil der nok være træ i lægterne..B Build101 sagde:
Bank og mærk efter..
Men hvis du har fundet skruerne, så har du jo fundet reglen! Bor bare ind 13 mm (hvis du har enkeltgips) så skal du jo kunne mærke reglen.B Build101 sagde:
Fra det der kommer ud fra hullet, ser det ud som gipsplade + træplade. Jeg har boret lidt nedenunder, hvor måleren pegede på skrue, og desværre er der kun tomt, for jeg kan gå ind 8 cm med en lang søm....K Kane sagde:
Så er det vel skruen, som man har fastgjort gipsen i træpladen du har fundet. Søg videre.B Build101 sagde:
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 indlæg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2,415 indlæg
Hvis det er en træplade bagved gipsen, er det ret svært at finde regler med søgeren, da den finder en "regel" der er lige så stor som væggen, dvs træpladen.B Build101 sagde:
Men en stor fordel er, at væggen tåler meget mere, end du tror.
Bruger du molly, så sørg for at bruge monteringtangen. Bruger du skruen til at trække pluggen sammen, vil du med stor sandsynlighed ødelægge gipsen.
K Kane sagde:
Søgeapparatet er magnetisk, så hvis dem, der har sat pladen op, har gjort det rigtigt, bør søm/skruer være cirka i midten af reglarne?P PappasHammare sagde:Hvis der er en træplade bag gipsen, er det ret svært at finde reglar med søgeapparatet, da det finder en "regel", der er lige så stor som væggen, dvs. træpladen.
Men en stor fordel er, at væggen kan tåle meget mere, end du tror.
Bruger du molly, så sørg for at bruge monteringsklemmen. Bruger du skruen til at trække pluggen sammen, vil du sandsynligvis ødelægge gipsen.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 indlæg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2,415 indlæg