798 læst ·
8 svar
798 læst
8 svar
Nyt garage med mere loftshøjde, hvad med tagspær?
Skitsar på en ny garage, og så er det lige så godt at planlægge for 2-pelarløft, og dermed er lofthøjden vigtig.
W-spær er selvfølgelig bedst ud fra belastningssynspunkt, men kiggede på saxespær og modificerede lidt, selvfølgelig bliver det svagere!
Videoen gør det tydeligt...
De spænder 8.4 m, tænker 12 m langt garage.
Hvad siger kundskaben her om at bygge en letvægtsvariant, med krydsfiner på begge sider af spærret? Og fylde spærret med isolering??
W-spær er selvfølgelig bedst ud fra belastningssynspunkt, men kiggede på saxespær og modificerede lidt, selvfølgelig bliver det svagere!
Videoen gør det tydeligt...
De spænder 8.4 m, tænker 12 m langt garage.
Hvad siger kundskaben her om at bygge en letvægtsvariant, med krydsfiner på begge sider af spærret? Og fylde spærret med isolering??
Hej Fribygg, jeg har en del holde viden men inden for mekanik, ikke byggeri. Træguidens onlineprogram er godt, men min idé her føles ukonventionel, samtidig med at der findes masonitbjælker som letvægtsalternativ, hvilket også fungerer for at reducere kuldebroer.
Forresten, videoen viser en tendens, materialedata og snelast er korrekt men fastgørelser er solide, kan ikke lave søm/skruveforbindelser i det program. Og bøjningen er opskaleret 100 gange så det ses bedre 😆
Forresten, videoen viser en tendens, materialedata og snelast er korrekt men fastgørelser er solide, kan ikke lave søm/skruveforbindelser i det program. Og bøjningen er opskaleret 100 gange så det ses bedre 😆
Ja, præcis sådan, og det kan man jo kombinere med porten, så at rulleskinner indad og motoråbning fungerer, så man ikke behøver have foldport f.eks.Unikt namn sagde:
Tagrygbjælke ved jeg ikke, hvordan jeg skal håndtere, skal man have støttestolper i midten også? Onlineprogrammet protesterer.
Klik her for at svare