Senaste aktiviteten
-
Kalle B svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Det ser ut att vara hällmark upp genom skogen, där är kanske inte så lätt att gräva ner kabeln. Jag hade samma dilemma här så Fortum... -
BBitterhetsakademin svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Då elen flödar ur landet drivs efterfrågan och därmed priset upp till oskäliga nivåer. Att tillhandahålla billig el till de egna...
-
RJag har liknande problem, jag kommer att montera attefallaren på plats under elledningen. Enklast så.
-
RMed risk för att tråden spårar ur… Vad man KAN göra, notera ordet KAN, är att man tar 1-2 spaklyftblock (jag kallar det fortfarande...
-
PJag tycker man kan kräva mer av en trådstart än "kolla här" och en länk till en halvtimmes video. Oavsett ämne.
-
stigen svarade i tråden Tips på pelarborr, bordsmodell?.Hej @Johannes Berggren1! Den här verkar, åtminstone på bild, se bra ut. Steglös hastighetsreglering bättre än att lägga om... -
TTouché! Det funkade som jag hade planerat. Någon form av infästningselement i plast med grov konisk gänga, låsning med ståltråd, 16mm...
-
Nej, miljöpartister är inte onda. De är enkelspåriga och ibland okunnigt naiva. Enfrågepartier drar till sig fundamentalister. Ond och... -
TOm du läst inlägg #5 innan du svarade så kanske du förstått att det inte är ”bara” att gräva…..
-
VKör ner en trädgårdsslang i röret som kommer upp ur golvet, spola fullt ett tag, då vet du om det är stopp längre ner.
-
useless svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Huset skulle vara bakom och det ser ut att vara gott om plats under för att komma in med byggmaterial och husdelar -
mexitegel gillade Fotografens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Tyvärr ser det ju ut som att det blir en ny regering med S i någon form. Man kan alltid hoppas på någon ny, oväntad konstellation som... -
PBlev nytt avgassystem till Volvon, Simons 2.5". Egentligen har jag inget behov av ett s.k. "sportsystem" men det är vad som fanns i...
-
Kretikos gillade Johannes W. E. Erikssons inlägg i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Miniprojekt: kapat upp och "borstat" grillspett av rostfritt plattjärn. 55 cm långa, 2 cm breda. De outsägligt smala spetten som säljs... -
Jag skriver särskilt om just den bilen eftersom den har en av de minsta batterierna, 28,9kWh användbart som nytt, 32,6kWh totalt. För... -
Llbgu svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Har jag missförstått dig på något sätt? Jag tolkar det nämligen som att du vill ha någon sorts restriktion för folks hempulande med el...
-
Mmrhuhta svarade i tråden Maskin för att underlätta att fräsa golvvärme i befintlig golvspån?.Istället för fräsa så skulle du ju kunna lägga 16mm plank ovanpå med rätt cc för att sedan lägga i plåtarna. Om du kan leva med...
-
Ssblixten svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vem trissar upp priset och hur? Vem tror du vinsten som Svenska kraftnät och Vattenfall gör...
-
PGlömde bild på allt borrkax. 8 murarhinkar, två tunnor under pressen, samt 6 påsar. Tänk utan uppsamling att ha allt det där i luften...
-
JKan det här hjälpa:
-
Ddacolonel svarade i tråden IVT GEO 612 Skärmlås / Knapplås?.Hittade du någon lösning? jag har samma problem