J
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man undrar ju hur europeiska biltillverkare ska överleva med tanke på ledtiderna som kineserna har på nya bilar.. 🤔
Frågan är väl även om man vill ha en färdigutvecklad bil som har reservdelar och importör kvar efter 15 år eller om det är leasing 3 år och sen skrota när något går sönder.

Jag tycker bilar kan vara bra även om konstruktionen är 10 år gammal.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Du menar att du inte klarar att plocka ut själva länktexten från mitt inlägg?
Även clickbait kan vara intressant ifall man har frågor.
Jag hade ändå aldrig klickat på länken i vilket fall som helst.
Tänkte bara göra dig uppmärksam på problematiken.

Rabbithole Rabbithole skrev:
Tyvärr är det som vanligt. Sakerna var obsolet när de väl kom ut på marknaden
Det tror jag inte i detta fall. Vad jag vet erbjuder ingen normal bil idag 4xtorque vectoring. Eller navmotorer. Det senare kan jag förstå men konceptet hade gått att modifiera till 4 konventionella motorer.

K karlmb skrev:
Det tror jag inte i detta fall. Vad jag vet erbjuder ingen normal bil idag 4xtorque vectoring. Eller navmotorer. Det senare kan jag förstå men konceptet hade gått att modifiera till 4 konventionella motorer.
Typ Mercedes AMG GT4.

Men för användning på väg är mer än 2 motorer ganska onödigt. Hade det varit en elektrisk Jimny/Land Criuser/G wagon hade det varit vettigt.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Blir spännande och se om all import/utlandspaket stoppas pga. EUs PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation) 😱🤯

Detta var iofs. väntat med tanke på hur illa alla packar:

"The new PPWR regulation also requires new box design. Basically, the regulation requires to eliminate empty space in the shipping box. The rule is a 60/40 rule, meaning your item being shipped must take up at least 60% of the box space with 40% or less for the packing material. If it is deemed to be over the 40% or if they "think" it's over the 40%, the package will be rejected and returned."

1785783485821.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Textförtydligande om bilden blir för dålig efter uppladdning:

"ROCKAUTO.COM
Dear Customer,
We must temporarily stop sales to the European Union and Northern Ireland on August 12, 2026, due to the Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR). We will honor our Return Policy and manufacturer warranties on past orders, including shipping replacement parts when appropriate. But we will not accept new orders until we can obtain Declarations of Conformity from manufacturers and find agents to present them to authorities in the European Union and Northern Ireland.
Your Gift Certificate or Store Credit will remain valid for orders shipped to countries outside the European Union and Northern Ireland, and can still be used for orders shipping to your country placed before August 12.
Thank you for allowing us to supply your auto parts. We're sorry we must pause for now, but please keep us in mind the next time you need auto parts, as we are actively working to resume shipments into the the European Union and Northern Ireland.
Sincerely, RockAuto"

Så har ni klurat på en utlandsbeställning så kanske det är dags att göra den nu 🤔

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.