Senaste aktiviteten
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Rymma upp dom med först 16 och sedan 25. Skall iväg och köpa borrar nu när jag vet att metoden fungerar. Jag har grävt runt lite till...
-
Nötegårdsgubben gillade pmds inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.I verkligheten är oberoende är inte en binär egenskap. Det är en skala. -
Alltgår svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Bra poäng. En feature som inte ska underskattas. Min Biltema har det inte. Fick känna på det igår när jag maximerade IQ-insatsen och... -
AVad har du tänkt göra med hålen då? 10 mm är för litet för både kilar och snigeldynamit.
-
Fairlane svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Haha, Ja det stämmer -
BVi har egen brunn vid vårt fritidshus. Vi har filter och en micronizer för att rena vattnet från järn och mangan. Vi har fått problem...
-
SSaelen svarade i tråden Vad dricker du idag?.
-
edtmwed svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Misstänker det. -
Llbgu svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Att påstå att domstolarna och SVT är oberoende är alltid osanning. Bagdad Bob sa säkert något som var sant någon gång. Var det den...
-
EHej! Vi har en häckoxbär häck som förmodligen vuxit sedan -75 då huset byggdes. Den är fin på sina ställen men föregående ägare har...
-
Oldboy svarade i tråden Knastrande och sviktande lamellgolv..Vet inte om det är accepterat enl ngn byggstd men jag hade aldrig kommit på idén att skippa ett riktigt undergolv. I detta fall 22 mm... -
SSteffo1980 svarade i tråden Utbyte eller reparation av Velux takfönster?.Om du ska byta ut fönstret så är jag intresserad av handtaget inkl gångjärn. 😜
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Fler runt om i länderna i området har ordnat så att produktionen dras ned när minuspriser hägrar. Du säljer väl ingen el till minuspris...
-
Ffribygg svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Du minskar risken att vattnet fryser om du gör det ordentligt. Om du likafullt vil ha samma grundlösning som på huset ska du väl gjuta...
-
EHej! Vi har en häckoxbär häck som förmodligen vuxit sedan -75 då huset byggdes. Den är fin på sina ställen men föregående ägare har...
-
Mathildatiger svarade i tråden Vad har ni gjort med er trädgård idag?.Uppdatering. Både blåregnet och klättervildvinet tar sig fint. -
mexitegel svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.En firma värd namnet ska klara att gjuta en platta med bara några millimeters diff. Den behöver också ha ett litet fall ut från hela... -
FOm det är vanlig oljeboard, dvs inget modernt skit med plastbeläggning el likn, så är det bra grejer. Enda problemet är om det är dåligt...
-
KDe kanske ska sätta häck eller staket och vill vara säkra på att de håller sig på sin sida tomtgränsen - därav snöret?
-
Ffribygg svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Det är ju viktigare med gott om tillgänglig kraft årets alla timmar( kvartar) till ett rimligt pris, vad hjälper det att elen är billig...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag menar att det inte är givet att kostnaden för tidsförluster pga. laddning är större än kostnaden för service av en avgasbil. Men... -
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Man kan vara bägge delarna. 😉 Jag har för övrigt affärer med betydligt fler än tre banker om man nu ser aktörer som Northmill, Nordnet... -
snillethans1 skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta den typ tio cm så det inte märks och hoppas att det var viktigt att den stod rätt. -
Oldboy svarade i tråden Byta masonittak.Om det är vanlig oljeboard, dvs inget modernt skit med plastbeläggning el likn, så är det bra grejer. Enda problemet är om det är dåligt... -
HHagma svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Verkar inte producera varmvatten el så behöver den producera nytt? Vi har försökt återställa överhettnings skyddet
-
Hhkana svarade i tråden Tråden om kortplank.Hej, och tack för snabbt svar! Nyfiken på om det blev längs eller tvärs glespanelen/läkten :) Jag håller på och isolerar mitt kallgarage...
-
rqu svarade i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.Det handlar om hur lagen skiljer på byggnadens grundläggande funktion (förvaring, sanitet, matlagning) och personlig hemtrevnad/styling...