Senaste aktiviteten
-
BTack för era svar! Då har jag lärt mig något nytt, visste inte att det gick att få upp värden från nanogrid sådär. Men min verkar funka...
-
JJKarr svarade i tråden CTEK Njord.Tack för era svar! Då har jag lärt mig något nytt, visste inte att det gick att få upp värden från nanogrid sådär. Men min verkar funka...
-
PPligg85 svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Regeringen vill bygga. Ingen vill ha dem hos sig men alla vill ha billig el. Som vanligt.
-
SSaelen svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Nja, jag tänkte inte på ditt påhopp på fsn, mer att folk i allmänhet har blivit mer korkade och woke. Ert gnabbande kan ni ta någon...
-
HHagma svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Tack för svar - det kan var så att de använt slut. Avvaktar och ser om det fyller på
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Men oavsett så är det väl självklart att man på årsbasis förlorar mer tid på laddning än serviceskillnaden mellan el/diesel? Skulle säga...
-
UVi har nu fått igenom bygglovet på vårt Skidstahus "Sjuan" - hurra! Innan avropet i November ska vi fixa avlopp och grund och...
-
plåtrickard gillade Kvackatores inlägg i tråden Bygga staket mot granne som inte håller med om gränsen?.TS @Svensson8 hur har det gått? Är staketet på plats? -
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Japp, dubbel på ena sidan som är tjockare och enkel på andra
-
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Svackorna är mellan 10 - 20mm på sina ställen. Man känner av på vissa ställen när man är uppe på en svacka och ”går ner” från svackan...
-
Xxxargs svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Hur stor beredare är det - är det 100 liter beredaren och typ ställd 65 grader C så räcker det till 2 halvsnabba (5 minuters) duschar...
-
FJag hittade lite spillbitar från våra fönsterfoder. Också skapligt fint. Men virket kostade som om de vore guld.
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Att hänga ut firman här är ju ett annat tänkbart påtryckningsmedel..
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jag anser det står i lagen som domstolen förhoppningsvis följer.
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ok.
-
Ffribygg svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag kontrar med växthus som (när det inte är säsong för växter) kan tjänstgöra som förråd/carport.
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Vi fyller ju inte kablarna pga massa avstängd kk och tomma vattenmagasin. Jag hoppas vindkraften tjänar pengar iaf.
-
Ffribygg skrattade åt TypRätts inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag tror på carport som extraknäcker som växthus. Jag sätter två likes på att jag har rätt, någon som vågar sig på något annat?
-
KMan vill hitta på allt utom att bygga 3st kärnkraftverk i S4 och 2st i S3
-
KGår att nyttja på ett ganska bra sätt, tänker att man kan då installera en större anläggning på markstativ på sin fritidshusfastighet...
-
KI propositionen står det att det ska vara inom samma elområde. Men behöver inte vara samma elleverantör.
-
Kkarlmb svarade i tråden Home Assistant.Hmm läste din fråga igen nu och motorn jag länkade till är ju bara 2 lägen, öppen -stängd. Du kanske får göra nåt hack i mjukvaran så...
-
TTypRätt svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag tror på carport som extraknäcker som växthus. Jag sätter två likes på att jag har rätt, någon som vågar sig på något annat?
-
FSkulle dra fast en grej i skruvstädet, då sprack det ☹️ Jäkla skräp de sålde på Biltema för 30 år sen.
-
HHusMedHistoria gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Här står det mesta om lagfart vid arv...
-
UHar kommit fram att det rinner vatten i toan även när flottör nått sin högsta punkt för att stänga vattnet. Går det att byta ngn...
-
PPin svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag inledde med att skriva att mitt resonemang gäller storstäder. Med körning i stadstrafik och någon mil landsväg/motorväg få och då...