Vet inte om det är accepterat enl ngn byggstd men jag hade aldrig kommit på idén att skippa ett riktigt undergolv. I detta fall 22 mm limmat golvspån.
Så, utifrån min erfarenhet av hus är jag inte förvånad. Jag hade betraktat det som ett fuskbygge och/eller ett jobb av en inkompetent tidigare husägare.