27 808 lĂ€st ·
169 svar
28k lÀst
169 svar
Swedbank trogen kund đ
Renoveringsnovis
· Roma
· 11 inlĂ€gg
Det Àr lite taskigt att fortsÀtta skriva om att byta nu nÀr TS berÀttat att det redan Àr bundet. Vi behöver inte strö salt i sÄren.
Jag tror att jag ska lÀgga till en frÄga till en presumtiv bank nÀsta gÄng jag skaffar ett bankkonto: hur besvÀrligt Àr det att sÀtta in och ta ut kontanter i er bank?S Saelen skrev:
Jag har kollat runt lite och har kommit fram till att bÄde Avanza och Nordnet ligger lÀgre Àn alla andra banker.D DanielSt81 skrev:
(fast jag kanske Àr en dÄlig förhandlare)
Nordnet och Avanza har ett tak pĂ„ 50% av bostadens vĂ€rde vad det gĂ€ller bolĂ„n. SĂ„ visst, optiskt ser det billigt ut men med endast 50% belĂ„ningsvĂ€rde fĂ„r du normalt matchande eller bĂ€ttre erbjudande av övriga banker. Tycker ocksĂ„ det Ă€r ett tveksamt agerande nĂ€r man utestĂ€nger alla förstagĂ„ngsköpare och enbart sĂ€ljer sin produkt till de som redan har âsitt pĂ„ det torraâ.A ansgar46 skrev:
Menar du att du har 25% pÄ hela bankens sortiment, eller var det bara en procentsats du fantiserade ihop helt utan koppling?Z Zodde skrev:
MÄnga sitter nog och betalar otroligt mycket för mycket i rÀnta. En bekant ringde och klagade i vintras och sade sig varit kund i hela livet.
Vips sÄ var rÀntesiffran 1,3% lÀgre pÄ nÀsta avi.
Sedan om det varit nÄgon "ordinarie" sÀnkning under tiden vet jag inte, hur som helst sÄ verkade det finnas utrymme att sÀnka.
Men surt att inse att man i Äratal suttit och bara gött upp bankens vinst i onödan.
SjÀlv sÄ anvÀnder jag Swedbank mest som "transaktionsbank", mÄnga andra har ocksÄ Swedbank och överföringar vid affÀrer blir ju dÄ synliga direkt.
LÄn har jag i en annan bank.
Gjorde f.ö i vintras en överföring till ett annat Swedbankkonto pÄ 180' nÀr jag köpte en veterantraktor privat, det bara passerade helt krÄngelfritt. Jag var beredd pÄ motsatsen.
Vips sÄ var rÀntesiffran 1,3% lÀgre pÄ nÀsta avi.
Sedan om det varit nÄgon "ordinarie" sÀnkning under tiden vet jag inte, hur som helst sÄ verkade det finnas utrymme att sÀnka.
Men surt att inse att man i Äratal suttit och bara gött upp bankens vinst i onödan.
SjÀlv sÄ anvÀnder jag Swedbank mest som "transaktionsbank", mÄnga andra har ocksÄ Swedbank och överföringar vid affÀrer blir ju dÄ synliga direkt.
LÄn har jag i en annan bank.
Gjorde f.ö i vintras en överföring till ett annat Swedbankkonto pÄ 180' nÀr jag köpte en veterantraktor privat, det bara passerade helt krÄngelfritt. Jag var beredd pÄ motsatsen.
Man kan vara bĂ€gge delarna. đ Jag har för övrigt affĂ€rer med betydligt fler Ă€n tre banker om man nu ser aktörer som Northmill, Nordnet och SBAB som riktiga banker.Z Zodde skrev: