Senaste aktiviteten
-
SågspånPappspikEternit gillade fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag tror att många vill, men få får ihop ekonomin om det färdiga huset inte blir lika mycket värt som det kostar att uppföra. -
KKarlX svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Vi hamnade där oxå 36år förgäves, bytte till LF bank. Det var inte så jobbigt att byta som man fruktade, fick jättebra personlig hjälp o...
-
SågspånPappspikEternit skrattade åt fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Klagar du på min stavning? -
OHej, Jag har en 4x8 m pool från Pahlén med automatisk dosering av flytande klor. Filtreringen sker via ett sandfilter fyllt med AFM...
-
CNu har kunden fått en orderbekräftelse, alltså ett avtal är ingånget, då ska säljaren (och köparen) stå för ingånget avtal om inte...
-
EJag tänker på den bank som jag har "bankfunktionen" hos. Bolånet har vi hos en bank som jag upplever gav god service och att jag...
-
YYuGi gillade Buzz4711s inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.I del 2 har de markerat all bebyggelse i hela kommunen vilket tydligen ska redovisa kommunens tydligaste karaktärsområden på en...
-
SHej! Vi tittar på att flytta från vår villa till en liten gård. Ett intressant objekt har kommit ut, men den har såklart sina...
-
VidarH svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Man brukar räkna med att en 4 mm skruv eller spik tål 100 kg skjuvning på ett ungefär. Fast hur relevant är det när man bygger med... -
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT Rent kuriosa. Råkat ut för en tromb, lokal kraftig vind, ute på sjön, tre gånger. En gång ryckte det av linan till jollen, fann den...
-
PPeter_Bromma gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Nu kommer äntligen lite torrare bilder. Den nya dräneringen av källarväggarna fungerar som den ska! Vi monterar dränerade skivor...
-
LLars Karlsson6586 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Byt bank! Det gjorde jag!De tar betalt för allt och tjänar miljarder på småsparare och bolånekunder. 😠
-
PPeter_Bromma gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Vi fortsätter gräva och undersöka orsaken till varför sulan stod i vatten. Här får jag kalasbra hjälp av den lokala grävaren, han har...
-
Hhempularen svarade i tråden Vågar man köpa den här bostadsrätten i nybildad förening?.Ett fall jag känner till, så är dte inte en bostadsrättsförening, utan en samfällighetsförening som genom den kopplade ekonomiska...
-
PPeter_Bromma gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Här kommer fortsättningen på vindstrappan. Köpte en rejäl från Midmade. Jag klättrade upp på vinden, vinschade upp trappan i princip...
-
Björn87 svarade i tråden Hur ska man fylla på öppning mellan puts väg och aluminium fönster?.Tack för svaret. Det var ju smart att damma på med putsbruk, jag kommer försöka det. -
Björn87 gillade _Magnus Ls inlägg i tråden Hur ska man fylla på öppning mellan puts väg och aluminium fönster?.Latexfog sedan kan du damma på med lite putsbruk på den fuktiga fogen. Torka lägg sedan på slamfärg. Fungerat bra för mig. Mvh Magnus -
FFestlund gillade rolis inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Jag vill påstå att det är bluff. Om man tittar på reklamsnutten där det sprutar på ett träbord som skall rengöras. Så sprutar personen...
-
BMan får det man betalar för. Konsumenter har konsekvent drivit flygbolagen mot att prioritera låga biljettpriser istället för service...
-
BTråden handlar om hur man får det man har rätt till. Flygbolagen prioriterar ekonomi före kundservice och ger dig ingenting om du inte...
-
BAtt få ersättning från olika parter är inget problem så länge det faktiskt är okej enligt parterna själva. Men jo, det finns en stor...
-
BHade en extremt dålig upplevelse av SAS förra sommaren. Flyget till Berlin blev avbokat dagen innan. Några timmar senare besked om...
-
Marlen Eskilsson älskade Cecilia Thibblins inlägg i tråden Hur ska jag tänka när jag bygger min Pergola?.Nu har jag jobbat på i några dagar! Nästan klart. Blev ett altantak ändå - så nöjd 😃 -
Ppingis svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag har fått en massa uppkrattade kastanjelöv dumpade på min tomt. Kastanjer har följt med bland löven och nu har jag massor av små...