Såg reklam idag på byggahus om jet mässing munstycke. Ersätter högtryckstvätten. Någon som testat?
Normalt brukar jag aldrig köpa på fina reklamfilmer. För bra för att vara sant. Tror den hette jeterix nånting.

Att den skulle kunna ersätta en högtryckstvätt skall man nog ta med en stor nypa salt. Ett munstycke kan aldrig höja trycket. Däremot så kan nog ett bra munstycke få ut en vattenstråle med högre tryck än ett dåligt munstycke.

• Gilla
dankje
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Att den skulle kunna ersätta en högtryckstvätt skall man nog ta med en stor nypa salt. Ett munstycke kan aldrig höja trycket. Däremot så kan nog ett bra munstycke få ut en vattenstråle med högre tryck än ett dåligt munstycke.
Det var en bild på genomskärning där vattenstrålen trycks ihop och komprimeras 2 ggr. Tänker att det gör ju ett vanligt vatten munstycke också. Att reklamen fanns på byggahus lurade mig lite. Reklam som Reklam..

Jag vill påstå att det är bluff. Om man tittar på reklamsnutten där det sprutar på ett träbord som skall rengöras. Så sprutar personen bara fram och tillbaka på en redan i förväg rengjord yta. Den rengjorda ytan ökar ju inte i bildsekvensen.....

• Gilla
IQtherm och 1 till
  • Laddar…
Farsan gick på denna bluff, produkten/reklam dök i hans flöde, där var det någon svensk ingenjör som hade konstruerat munstycket.

Funkar i som ett vanligt vattenmunstycke med avseende på tryck/flöde. Ingen som helst verkan som motsvarar vad en vanlig högtryckstvätt ger.

D dankje skrev:
Såg reklam idag på byggahus om jet mässing munstycke. Ersätter högtryckstvätten. Någon som testat?
Normalt brukar jag aldrig köpa på fina reklamfilmer. För bra för att vara sant. Tror den hette jeterix nånting.

Z
Det enda den gör är att koncentrerar strålen, slangens tryck ut går ju inte att öka

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag vill påstå att det är bluff. Om man tittar på reklamsnutten där det sprutar på ett träbord som skall rengöras. Så sprutar personen bara fram och tillbaka på en redan i förväg rengjord yta. Den rengjorda ytan ökar ju inte i bildsekvensen.....
Klart bluff. Märkligt att byggahus lägger ut sån skitreklam

D dankje skrev:
Håller med.

@Marlen Eskilsson @Per Eskilsson
Varför måste vi se denna BLUFFREKLAM från "Jettrix" på BH om ett munstycke som kan ersätta en högtryckstvätt. Den är inget att ha..... Skärmbild 2026-06-18 133002.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
G
D dankje skrev:
Kör väl med google ads eller liknade då får man sån skit per automatik får vara glad att reklamen är "safe for work" iallafall.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Håller med.

@Marlen Eskilsson @Per Eskilsson
Varför måste vi se denna BLUFFREKLAM från "Jettrix" på BH om ett munstycke som kan ersätta en högtryckstvätt. Den är inget att ha.....[bild]
Ja, det är en googleannons.

Jag gillade filmsnutten där smutsen på garaguppfarten tvättades bort även där strålen inte träffade ytan. Lite "magiskt".

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Tja, sätter jag tummen för en vanlig trädgårdsslang kan jag få iväg strålen åtskilliga meter. Tar jag mitt gardenamunstycke och sätter på enkel stråle kommer jag nog upp i 12-15m. Visserligen ökar trycket med komprimerad stråla men att det kan mäta sig med en högtryckstvätt är ren bluff.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja, det är en googleannons.
Bara nyfiken, när det dyker upp sådana här annonser som uppenbart är bedrägliga, klagar/påpekar ni detta till Google då?

//Ronnie

• Gilla
roli
  • Laddar…
Jag har bett Per att göra det.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.