M maria01 skrev:
standtomter tror du missa det
Klagar du på min stavning?

• Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Klagar du på min stavning?
nästa gång du klagar på min igen kan jag länka den här

• Gilla
pmd
  • Laddar…
M maria01 skrev:
du glömde eu medborgare är inte intresserade att bygga hus i ett villaområde som dena platsen är
Hur vet du det? Svårigheten är väl om man måste låna till bygget och banken inte tror att huset blir lika mycket värt som det kostar att bygga.

F fribygg skrev:
Hur vet du det? Svårigheten är väl om man måste låna till bygget och banken inte tror att huset blir lika mycket värt som det kostar att bygga.
om du kollar mit tidigare inlägg #44

M maria01 skrev:
om man ens får ett lån kan tänka mig det att det är därför dom vänder sig till tyskar och andra eu länder
Tror du att det är lättare att låna till ett husbygge i Vissefjärda om man inte är svensk?

F fribygg skrev:
Tror du att det är lättare att låna till ett husbygge i Vissefjärda om man inte är svensk?
nej men turister betalar kontant väldigt svårt att låna till sommarhus

men har svårt att se att nån alls vill köpa dom här tomterna

M maria01 skrev:
nej men turister betalar kontant väldigt svårt att låna till sommarhus

men har svårt att se att nån alls vill köpa dom här tomterna
Jag tror att många vill, men få får ihop ekonomin om det färdiga huset inte blir lika mycket värt som det kostar att uppföra.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror att många vill, men få får ihop ekonomin om det färdiga huset inte blir lika mycket värt som det kostar att uppföra.
då finns det mängder med hus för samma pris till salu redan i små orter

M maria01 skrev:
Det finns ju faktiskt många hus till lägre pris än vad nyproduktion kostar.

F fribygg skrev:
Det finns ju faktiskt många hus till lägre pris än vad nyproduktion kostar.
jag syftade på priset på dena tomt efter vatten färme fiber kostnaden

M maria01 skrev:
Så är det, det finns befintliga kåkar med färdiga tomter till ungefär samma pris som tomt och anslutningsavgift i Vissefjärda, och sen ska man ju helst ha råd att bygga en kåk på den nya tomten.

F fribygg skrev:
Så är det, det finns befintliga kåkar med färdiga tomter till ungefär samma pris som tomt och anslutningsavgift i Vissefjärda, och sen ska man ju helst ha råd att bygga en kåk på den nya tomten.
förstår varför kommuner i glesbygden försöker få nya invånare med tomter men vad jag inte förstår varför försöka med tomter ingen vill ha dom flesta kommuner äger mycket mark så varför inte erbjuda tomter på platser där folk vill bygga såg att gotlands kommun gjorde samma sak för några år sen med tomter i slite på gotland brevid sveriges största cement fabrik var ingen som ville köpa dom tomterna för banken säger nej till lån till bygga ett hus där för värdet på huset kommer bli mindre en vad kostnaden för huset kommer landa på när det är klart med minst två miljoner

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Tomtetna i Vissefjärda finns säkert redan, med VA-framdraget. Det är nog bara ett sätt att försöka kränga dem.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
M maria01 skrev:
förstår varför kommuner i glesbygden försöker få nya invånare med tomter men vad jag inte förstår varför försöka med tomter ingen vill ha dom flesta kommuner äger mycket mark så varför inte erbjuda tomter på platser där folk vill bygga såg att gotlands kommun gjorde samma sak för några år sen med tomter i slite på gotland brevid sveriges största cement fabrik var ingen som ville köpa dom tomterna för banken säger nej till lån till bygga ett hus där för värdet på huset kommer bli mindre en vad kostnaden för huset kommer landa på när det är klart med minst två miljoner
Tomterna i Hällekis ligger väl oxå vid gamla cementfabriken, med den är väl nedlagd och ökad eller ny industriproduktion i Sverige verkar inte så aktuellt med nuvarande energipriser..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.