Senaste aktiviteten
-
APraktlysing och stenros, tänk gärna två gånger innan du tar in praktlysing i trädgården. Den är vacker men har lätt för att ta över helt.
-
AÄngstoppklockan kallades dialektalt för "byaskvaller" för att den sprider sig så lätt.
-
ANu blommor löken. Del 2.
-
ANu är det snart primadonernnad tid. Men jag gillar ju mina blad ändå.
-
FForzzzz svarade i tråden Vad kopplas in på B?.För att förtydliga för framtidssyfte så mätte jag upp drivdonet igår. L, L: De två kopplingarna är sammankopplade, ingen annan intern...
-
JJLO2 svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Har jag mkt svårt att tänka mig. Inte i mina betongfogar i alla fall och det finns gott om björk i närheten
-
snillethans1 gillade Liss-1s inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Gamla esmi-reläer, inte lämpligt att ha på vinden- börjar nog bli dåliga om dom surrar- kontakta elektriker och flytta funktionen till... -
SågspånPappspikEternit gillade Attitudeswes inlägg i tråden Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd). -
SAntar att du inte skyndat dig att betala fakturan?
-
FMed betongfog är svaret ja
-
Ffribygg svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Gror varken björkfröet eller maskrosen ovanpå "betongfog"?
-
MBeror på vad man kommer överens om. Klart vanligare att tapetsera ett par mm ut på listen än att ta bort dom. Blir en finare övergång.
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,46%, Stabelo, 4 555 590, 3 månader (rörlig) ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på... -
Stefan Bengtsson svarade i tråden Trappsteg som skruvar sig i öppen trappa?.Jag tror att detta är en lösning på ett annat problem än det TS har. -
DRensade vattenlåset under handfatet i badrummet och upptäckte att röret in till avloppet satt löst och kunde dras ur utan att behöva ta...
-
Ffribygg gillade SågspånPappspikEternits inlägg i tråden Funderingar Inför Husköp - Råd mottages tacksamt.Där skulle du haft med dig fuktmätaren, åtminstone för att kontrollera de där fläckarna i innertaket! Fläckarna kan komma av vatten som...
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Du har inte funderat på att byta namn till Alvedon?
-
JJLO2 svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Med betongfog är svaret ja
-
VKöp en bredare häll än 60cm, helst 80+ Det är mycket mer lätt jobbat med en bredare häll
-
STrycker nej på allt? Det tar 60 sekunder max.
-
SSir Duke svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Oj... Det enda som blev snyggt är väl renskärningen kring eluttaget i bild #2. Resten ser ut som om någon som verkligen hatar att...
-
fribergdavid svarade i tråden Rörspetsbrunn. -
Stefan N svarade i tråden Är det kaklat direkt på betongen?.Tätskikt ska ansluta mot karm. -
BJapp. Hem till mig på landsbygden, västra Hisingen. Sätter på finkaffe då eftersom utsocknes kommer på besök.