Tog en liten vända med fyrhjulingen, då började det regna.

• Ledsen
Kramla
  • Laddar…
Ja, nu blev den skitig.

T Tabors39 skrev:
Gaah.
En av dragfjädrarna till den uråldriga garageporten smäller av vid stängning och jag inser efter googlande att det tydligen är förenat med livsfara att ens tänka på att byta själv.
Lyckas med mitt klena förstånd inte förstå varför. Med öppen port är fjädrarna inte spända alls.
Hej, absolut inte farlig att byta själv. Gjorde det när 1 av mina gick av.
Mvh
Tony

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Jag bytte till fjärrmanövererad port för 15 år sedan.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Du får betrakta det som en semesterresa, så känns det kanske tom lite spännande 😁
Jo, den turen jag fick är spännande utan skottsäker väst kan jag lova...

• Wow
Mikael_L
  • Laddar…
R roli skrev:
Vilken skulle du åkte med och vad blev det för buss som du hamnade på?

Sitter själv på en buss och väntar på chaufförsbyte. Som kan ta 1 till i värsta fall 10-15 minuter…. Inte har de bråttom de där förarna….
Kom med X2, skulle byta till X4. Den var försenad och jag var ouppmärksam vilket slutade med att jag gick på en annan X2...

Nåväl, tog väl knappa timmen extra och jag hittar inga skotthål på kroppen så jag ska inte klaga.

Så kan det gå när de delar samma hållplats och bussarna ser lika ut förutom nummer och destination. Man får se upp annars blir det en annan resa....

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
När jag var ca 10 och åkte buss så kom jag ut ur kiosken och trodde jag höll på att missa min buss, sprang och hoppade på, för att efter en liten stund inse att bussen gick på "fel håll".
Alla busslinjer hade den centrala busstationen som mittpunkt, så busslinje 1 hade en östlig och en västlig sträckning.

Så man hamnar på Hisingen om man åker fel i Götelaborg – även med buss?

Låter rimligt.

• Haha
tommib och 1 till
  • Laddar…
Ja, eller skott-land som det kallas i folkmun.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:

Låter rimligt.
Med alla expressbussar, X+nummer, så gör du det utom med X3 och X5.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:

Låter rimligt.
Japp. Hem till mig på landsbygden, västra Hisingen. Sätter på finkaffe då eftersom utsocknes kommer på besök.

• Gilla
  • Älska
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.