1 162 950 läst ·
8 578 svar
1163k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Javisst, det blir åtminstone en murkant runt den lilla blom-/busk-/ trädplätten vi grävt upp för. Stenar har vi en massa till om det behövs - flera högar liggande runt om på fastigheten. Sgs alla fasta byggen i trädgården som trappor, kanter, terasseringar etc gjorda i natursten (av ursprungliga ägaren/byggaren). Gillar stilen och försöker behålla den så gott vi kan och orkar. Fastigheten består av berg och tallar - området på bilden blir det största enhetliga området för odling! Det enda gräsområdet på tomten är taket på den underjordiska rökbastuenheten, vilket vi slår ett par gånger under sommaren.A Abies koreana skrev:
Kvartsglaset till UV-ljuset var i bitar, så filtret läckte som ett såll. Framförallt så vattenfylldes el-facket, vi klarade oss på det faktum att filter och pump får gå i ca 24h innan UV kopplas in.fam-lundborg skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt Kvartsglaset var ett under av genomskinlighet 😁
Nu rinner bäcken igen.
Gjorde rabarbersockerlag till en drink, men alldeles för mycket... sockerlag då alltså.Mathildatiger skrev:
Så testade blanda ut den med bubbelvatten och funkade helt OK som saft också.
250g rabarber, 2dl vatten, 3dl socker, halv vanlijstång.
Sjud ~10min, sila av.
Fotograferat samma rhodondendron på dagen 2 år senare. Knopparna har inte börjat slå ut än och syrenerna är i full blomning.Höghus skrev:
Det har varit en kallare vår helt klart.
/Höghus
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mediocrates nämndes häromdagen. Ställning till tomaterna klar! De stackars högväxande tomaterna som legat nedklämda under fiberduk ett bra tag ser sisådär ut..
Men de kommer fixa till sig nu när de har bättre omständigheter.
Men de kommer fixa till sig nu när de har bättre omständigheter.
Logga in
Skapa konto
Kul med kvitto på att gödslet gjorde sitt jobb.😂
Det påminner mig om att jag verkligen borde slänga på lite på min stackars grönmatta. Jag älskar trädgårdsskötsel men har verkligen noll intresse för gräsmattan. Ser det mest som en öppen yta man kan gå på för att nå trädgårdens mer intressanta delar.
Det påminner mig om att jag verkligen borde slänga på lite på min stackars grönmatta. Jag älskar trädgårdsskötsel men har verkligen noll intresse för gräsmattan. Ser det mest som en öppen yta man kan gå på för att nå trädgårdens mer intressanta delar.
Husägare
· Uppsala
· 736 inlägg
Samma här. Massa olika växter i grönmattan är dessutom bra för den biologiska mångfalden och fint när det blommar. 👍H Harmagedon skrev:Kul med kvitto på att gödslet gjorde sitt jobb.😂