Tätskikt ska ansluta mot karm.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
FredrikR FredrikR skrev:
Menar du att det skulle vara tätskikt hela vägen mot dörrkarmen?
Eller ser du in bakom kaklet menar du?

Är fotot taget från badrummet?
fotot är taget från hallen. listen inne i badrummet är ej skadad eller har möglat. endast i hallen

• 20260618_022652.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260618_022715.jpg
    Skapa konto
resting_in_mold
Stefan N Stefan N skrev:
ok, tack! känslan säger ju det!

resting_in_mold
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
ok, tack! känslan säger ju det!
Hyresvärden och entreprenörerna kommer ku kl 10 och ska besiktiga arbetet. och det ser ut såhär , bilderna e fotade nu på morgonkulan

resting_in_mold
Hyresvärden och entreprenörerna kommer ku kl 10 och ska besiktiga arbetet. och det ser ut såhär , bilderna e fotade nu på morgonkulan
bör jag stå här som ensam tjej och ifrågasätta samtliga på plats när de drivit saken som vållandeskada, behöver jag verkligen hjälp med att formulera en korrekt fråga! =)
vad anser du vore det rätta orden?

BirgitS
Stefan N Stefan N skrev:
Numera är det så, men var det så i branschreglerna 2011 med rollat tätskikt?

Omformulerat

Redigerat:
resting_in_mold
BirgitS BirgitS skrev:
Numera är det så, men var det så i branschreglerna 2011 med rollat tätskikt?

Omformulerat
huset e från 2014

BirgitS
De branschregler som gällde 2014 kom ut 2011.

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
Från 2014 BBV.
IMG_1586.jpeg
Skapa konto

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
BirgitS
Stefan N Stefan N skrev:
Från 2014 BBV.
[bild]
Någon skillnad i t.ex. årgång 2012?
Om huset var färdigbyggt 2014 är det nog vanligt att det projekterades 2012.

Men även där får det alltså vara mellanrum mellan väggen och karmen, under förutsättning att det inte är i våtzon 1.

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
BirgitS
Och hur gick det?

resting_in_mold
BirgitS BirgitS skrev:
Någon skillnad i t.ex. årgång 2012?
Om huset var färdigbyggt 2014 är det nog vanligt att det projekterades 2012.

Men även där får det alltså vara mellanrum mellan väggen och karmen, under förutsättning att det inte är i våtzon 1.
Det förklarar ju fuktskadan,
Är det helt öppet från badrummet till hallen och fri passage för vatten att ta sig förbi tröskeln och dörrkarmanarna och ner i konstruktionen under hallgolven så blir det givetvis fukt och mögel I anslutande rum.
Dörrkarmen inne i badrummet är inte fuktskadad, men på motsvarande sida i hallen plus golvlister i hallen har ju möglat, tröskeln är möglig på undersidan och delen i hallen.

Så det är ju uppenbart att det är på grund av att det är otätt från badrumsgolvet till hallen som jag har fått mögelskadorna.
Så nu kan ju inte hyresvärden hävda att det är vållandeskador, när det inte är något jag orsakat

resting_in_mold
Stefan N Stefan N skrev:
Från 2014 BBV.
[bild]
Det förklarar ju fuktskadan,
Är det helt öppet från badrummet till hallen och fri passage för vatten att ta sig förbi tröskeln och dörrkarmanarna och ner i konstruktionen under hallgolven så blir det givetvis fukt och mögel I anslutande rum.
Dörrkarmen inne i badrummet är inte fuktskadad, men på motsvarande sida i hallen plus golvlister i hallen har ju möglat, tröskeln är möglig på undersidan och delen i hallen.

Så det är ju uppenbart att det är på grund av att det är otätt från badrumsgolvet till hallen som jag har fått mögelskadorna.
Så nu kan ju inte hyresvärden hävda att det är vållandeskador, när det inte är något jag orsakat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.