12 400 läst ·
222 svar
12k läst
222 svar
Är det kaklat direkt på betongen?
fotot är taget från hallen. listen inne i badrummet är ej skadad eller har möglat. endast i hallenFredrikR skrev:
bör jag stå här som ensam tjej och ifrågasätta samtliga på plats när de drivit saken som vållandeskada, behöver jag verkligen hjälp med att formulera en korrekt fråga! =)resting_in_mold skrev:
vad anser du vore det rätta orden?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Det förklarar ju fuktskadan,BirgitS skrev:
Är det helt öppet från badrummet till hallen och fri passage för vatten att ta sig förbi tröskeln och dörrkarmanarna och ner i konstruktionen under hallgolven så blir det givetvis fukt och mögel I anslutande rum.
Dörrkarmen inne i badrummet är inte fuktskadad, men på motsvarande sida i hallen plus golvlister i hallen har ju möglat, tröskeln är möglig på undersidan och delen i hallen.
Så det är ju uppenbart att det är på grund av att det är otätt från badrumsgolvet till hallen som jag har fått mögelskadorna.
Så nu kan ju inte hyresvärden hävda att det är vållandeskador, när det inte är något jag orsakat
Det förklarar ju fuktskadan,Stefan N skrev:
Är det helt öppet från badrummet till hallen och fri passage för vatten att ta sig förbi tröskeln och dörrkarmanarna och ner i konstruktionen under hallgolven så blir det givetvis fukt och mögel I anslutande rum.
Dörrkarmen inne i badrummet är inte fuktskadad, men på motsvarande sida i hallen plus golvlister i hallen har ju möglat, tröskeln är möglig på undersidan och delen i hallen.
Så det är ju uppenbart att det är på grund av att det är otätt från badrumsgolvet till hallen som jag har fått mögelskadorna.
Så nu kan ju inte hyresvärden hävda att det är vållandeskador, när det inte är något jag orsakat
Klicka här för att svara