Senaste aktiviteten
-
LLillekitte svarade i tråden Blir rik på ersättning från flygbolag…...Det kan verka som man har ganska bra med tid på sig att driva ett krav mot ett flygbolag.
-
BSå man hamnar på Hisingen om man åker fel i Götelaborg – även med buss? Låter rimligt.
-
FMen varför säger alla BYT. Har inte de allra flesta människor flera banker? Öppna nytt konto på annan bank görs via bank-id på någon...
-
Hhempularen svarade i tråden Induktionshäll till nytt kök.Nu har ju just den anmärkningsvärt låg max effekt. Men alla induktionshällar jag har sett växlar effekt mellan zonerna om man ex. kör...
-
FDu funderade aldrig på att byta bank någon gång under dessa 30 katastrofala år?
-
OOnnie svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Jag är kund hos ortens lokala Sparbank. De har ett kontor här i byn som är öppet normala banktider alla vardagar. Och de hanterar...
-
XMonterat undre hyllan till moderns sy-bord. Nu ska jag ännu göra avdelare, stödben och kanske en liten lådhurts på ena sidan, det får...
-
BJag var sent ute och köpte en ny Facit på 1980-talet. Detta trots att jag redan på slutet av 70-talet börjat använda datorer att...
-
HNågon som vet något om kompatibilitet mellan Wijo och Lindab? Passar till exempel Lindabs ränngavel på en ränna från Wijo?
-
Ffribygg svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Det hindrar väl inte fröogräset som kommer i luften?
-
BHär återfinns flera saker som saknas idag. Eller kanske inte direkt saknas.
-
KKadabra svarade i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.De står ut så att tex sopbilarna har problem vid tömning av sopor. Jag har inget emot husbilar, problemet består i att tomterna...
-
KTyvärr inte möjligt att låta det stå kvar. Dels är det redan större och äldre än det egentligen förväntas bli, så några 100 år har det...
-
BÅhhh, nu påminde du mig om att i de gamla telefonkioskerna som stod lite här och var när jag var barn, hade ett golv av träribb, och där...
-
kisumisu svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Någon som vet om det här kommer till Sveriges Motonet. Jag blev först sur när mitt gamla saldo gick ej använda (dom hade ett... -
BBlazermannen gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Gjuta tennsoldater var en gång en utbredd hobby fast äkta tenn användes nog sällan, i mitt fall var det stilmetall som jag tiggde till...
-
JJLO2 svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Jag vet ett sätt. Stenläggning på gjuten betongplatta:)
-
DDanielSt81 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Deras fondlista har exakt 321 fonder. Så resterande 200+ andra fonder har dom nog välgömda. Eller så ser man att det är en lögn att...
-
Hhempularen svarade i tråden Vågar man köpa den här bostadsrätten i nybildad förening?.Jo men med det upplägget så är ofta separationen mellan föreningarna bara formell. Det är ju samma medlemmar i den ekonomiska föreningen...
-
BBlazermannen gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
BBlazermannen gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
BBlazermannen gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
TOch så säger de att man ska undvika barnarbete för att barn inte har någon känsla för kvalitet! Bra kunskapsförmedling!
-
MFör att det är ett jäkla projekt att byta?
-
Ffribygg svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Du måste väl inse att Daniel lagt sin stenläggning nått av de tre senaste åren om det ännu inte kommit nått ogräs..
-
TDet skall börjas i tid…….. Knäjobb har aldrig varit någon favorit och numera fungera det inte alls. Så den yngre generationen får rycka...
-
klaskarlsson gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Det spelar mindre roll, eftersom de bara har två lägen. Öppna och stängda. Den delade luckan är som sagt så att du skall kunna ta dig in... -
Mmartin.sveg svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Jag fick 0,02 höjning. Swedbank försöker alltid höja varje gång räntan ska omförhandlas. Men det är få andra banker som erbjuder lika...