Senaste aktiviteten
-
EPå mina skivor körde jag Osmohårdvaxolja, som jag ned in i ett tunt laget. Suveränt och lite vattenavvisande om än ganska dyrt men drygt.
-
mexitegel svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jo, den turen jag fick är spännande utan skottsäker väst kan jag lova... -
PPaxman svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Så vitt jag har kunnat se bara stående på altanen så verkar allt vara konstruerat så att man från början kan välja fritt på vilken sida...
-
Hhugo lundqvist svarade i tråden Renovera väggar, 40-tals lägenhet.Tack! Limma upp då eller skruvas? På den gulaktiga pappen då?
-
Fairlane skapade tråden Vilken skruv är lämplig till regel till markisfäste? i forumet Byggmaterial & Byggteknik.På baksidan har det tidigare suttit två markiser, 4 meter breda styck. När de gick sönder monterade jag först en 5 meters istället och... -
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Så verkar det helt klart vara enligt Booli: Lagfart utfärdades 2025-09-11 Det får man se som slutgiltigt. Den enda möjligheten för...
-
pacman42 gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Idag, när SE3 stora delar av dagen, faktiskt har högst elpris i Europa, så är det dags att faktiskt misstänka brist på egen produktion... -
SågspånPappspikEternit gillade mhoglunds inlägg i tråden Funderingar Inför Husköp - Råd mottages tacksamt.Lite uppdatering... vi fick huset till 1.6 😅 En bit över budget men vi tog ett rationellt beslut, vi var inte beredda att bara släppa... -
DDilato gillade hempularens inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Jag säger nog också, kvalitet och kvalitet. Detta att jordfelsbrytaren löser ut nu beror ju på att plattan är trasig. Du har en...
-
DOch att "centralen slår av" beror på att kvaliteten inte riktigt räcker till när "systemet" kräver felfrihet. Ett fel som inte syntes...
-
Hep gillade Odi et Amos inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Glasväggen kan ju vara mot en tujahäck… 🙄 -
TThomas_Blekinge svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
-
NNissegandhi svarade i tråden Hur behandlar jag röda alu-klädda fönster som blekts av solen?.Bilvårdsprodukter bruka funka på alla lackerade ytor. Pröva rubber/lackrengöring+ bilvax toppa ev med lackskydd.
-
Hep svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Bara vanligt slut eller … ? -
SågspånPappspikEternit gillade fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.OT: Det är ett dåligt utbud av obebyggda standtomter pga det generella strandskyddet -
SågspånPappspikEternit skrattade åt Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Ja, de rika knösarna står förstås i kö för att få bygga i Vissefjärda! Det är väl utmärkt om det finns de som faktiskt vill bo där och... -
Hep svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Tyvärr inte möjligt att låta det stå kvar. Dels är det redan större och äldre än det egentligen förväntas bli, så några 100 år har det... -
Ffribygg svarade i tråden Renovera väggar, 40-tals lägenhet.Hej och välkommen till forumet! Det enklaste är nog att gipsa väggen.
-
PDet är en snäckväxel på höger sida och ser man på infästningar på vinklarna, så är det lika på båda sidorna. Men troligtvis måste hela...
-
TThomas_Blekinge gillade cpalms inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Hänger ju på vad reservdelar (och jobb om man inte gör det själv) kostar. Sen tycker jag man får lägga in i värderingen att många gamla...
-
Ffribygg svarade i tråden Är det vanligt att använda Z/ baspanel stående.Hej och välkommen till forumet! Ja, det är inte ovanligt. I mina ögon är det en budgetlösning
-
VVector svarade i tråden Är det vanligt att använda Z/ baspanel stående.Jag har stående på min kåk. Sen hur vanligt det är ska inte jag svara
-
LLars Sjögren1 svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Nu är dessa restauranger som snott en parkering uppmärkta med orange färg och förklaring. Tack för ide’
-
Rtack krilleman, får bli en tur till biltema imorgon.
-
Ffribygg svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Det beror väl på HUR man återvinner, förut gick ju ganska mycket insamlad plast till bränsle i cement tillverkning och det var väl en...