Senaste aktiviteten
-
BMan plockar ju knappast bort lister! Iaf om vi pratar dörrfoder, fönsterfoder, golv och taklister. Har aldrig någonsin sett en målare...
-
Jjonaserik svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Det är en snäckväxel på höger sida och ser man på infästningar på vinklarna, så är det lika på båda sidorna. Men troligtvis måste hela...
-
AvsAnnelie svarade i tråden Önskar dörr innanför ytterdörren.@Alfredo -
BOm väggen är krokig och sockeln därmed får olika avstånd till väggen, blir det inte alltid så snyggt att täcka mellanrummet med bara en...
-
HHalloj! Jag har och min sambo har köpt en lägenhet från 40-talet där vi vill måla väggar, tapetsera osv... Vi har funderat och rådfrågat...
-
BBeror på vad man kommer överens om. Klart vanligare att tapetsera ett par mm ut på listen än att ta bort dom. Blir en finare övergång.
-
BOm du ser dig omkring inser du i så fall att de flesta som tapetserar är dårar. Detta är som redan sagts inget onormalt, utan det...
-
Fairlane gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Ja, de rika knösarna står förstås i kö för att få bygga i Vissefjärda! Det är väl utmärkt om det finns de som faktiskt vill bo där och... -
Ffribygg gillade maria01s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.har aldrig ens sett dyra standtomter 😂
-
Fairlane gillade maria01s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.nu var det ju inte ens en strandtomt -
Ffribygg svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.OT: Det är ett dåligt utbud av obebyggda standtomter pga det generella strandskyddet
-
KKadabra gillade Berget46s inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Helt riktigt 4,5 m till tomtgräns försvann 1987 men lever kvar i vissa kommuners detaljplaner.
-
Ffusion svarade i tråden Vad blir det för mat?.För varmt för matlagning, blev oxfilepixza till mig, kebabtalrikar till sönerna och kycklingrulle till frugan. Njutning i kvällssolen🌞
-
HHybro svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jag bytte till fjärrmanövererad port för 15 år sedan.
-
USättet man en ventil med fottör i en separat tank så kan man hålla jämnt flöde. Tanken fylls på när nivån sjunker och då kommer trycket...
-
TTurbin svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Hej, absolut inte farlig att byta själv. Gjorde det när 1 av mina gick av. Mvh Tony
-
Huddingebo svarade i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Jag hade planterar en tujahäck precis framför grannens fräcka bygge. Att man ens gör något sådant utan minsta dialog med sin granne är... -
EEmanuel01 svarade i tråden Nibe S1256 går på högvarv.Han/hon/det kanske skulle skaffa sig lite info innan man ställer så dumma frågor/beskriver ett omöjligt scenario!
-
HHybro svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Ja, nu blev den skitig.
-
SSune i Blekinge svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Just denna spis med tanke på ålder tror jag inte du skall jaga efter originaldelar till utan när ni kommit fram till vilken platta eller...
-
Huddingebo gillade maria01s inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.men dom där husen är ju k märkta får man ens bygga en komplementbyggnad på dom? -
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.du glömde eu medborgare är inte intresserade att bygga hus i ett villaområde som dena platsen är
-
Huddingebo blev arg av Nissenss inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Du verkar vara en kul granne… Det är rörande att du är så mån om att allmänheten skall kunna se ditt hus från gatan… Hur kan det vara... -
HHybro svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Tog en liten vända med fyrhjulingen, då började det regna.
-
Huddingebo gillade Marie MMs inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Nej, det är ett uselt argument rent juridiskt. Men kolla gärna på din egen uppfart eller motsvarande, och försök tänka dig en fyra meter... -
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.har aldrig ens sett dyra standtomter 😂
-
Huddingebo gillade Marie MMs inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.För övrigt vill jag betona hur obehagligt det känns att det kommer att bli med en fyra meter hög glasvägg alldeles intill vår uppfart...