Senaste aktiviteten
-
Sstenitha svarade i tråden Mossa på tak - Bensaltensid/Bensalkonklorid, är det seriöst?.Har handlat av gert strand har fungerat utmärkt, rekomenderas
-
ALäs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem...
-
JSpänningsstyrt relä? Jag skulle nog skruvat isär så man ser kortet och vad som är anslutet på överspänning ingången då är det mycket...
-
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Spänningsstyrt relä? Jag skulle nog skruvat isär så man ser kortet och vad som är anslutet på överspänning ingången då är det mycket...
-
stigen gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
Redaktionen skapade tråden Ny rapport: Kraftiga vinster för elnätsföretagen i forumet Artikelkommentarer.Elnätsbolagen gör stora vinster samtidigt som avgifterna stiger. Du kan läsa artikeln här: Ny rapport: Kraftiga vinster för elnätsföretagen -
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Du verkar första elskemat bättre än mig. Tror du att jag i värsta fall kan bygla denna så kallade high voltage switch?
-
IIngvar 58 svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.De priserna kan man nog hitta om det finns en en-mans firma. Har du anställda med månadslön på närmare 40 000 så funkar det helt enkelt...
-
MHar denna vecka varit hos en kund och lagt om deras tak som nästan ser ut som erat tak, med liknande problem. kunden har bonnmeckan ett...
-
VLJ svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
useless svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det är ju en sån produkt som är inbyggd i glassmaskinen redan. Dvs en brytare som bryter spänningen när den blir för hög. Det tillför... -
Ttripelj gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten.Det var tydligen fyra personbilar man funderade över i utredningen. Prop. 2024/25:169, s. 134:
-
JDet som behöver göras är väl att byta ut (eller separatmata med något som sänker spänningen till) transformatorn som strömförsörjer...
-
DDilato svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Absolut, en M10 8.8 har en skjuvkraftgräns på 2,8 ton (om jag fattat det rätt).
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Jag hoppas att GGM get sig någon gång och tar det på allvar. Fram tills dess hade det varit mycket skönt med en relativt billigt...
-
MSvaret på den specifika frågan är dock ja, man kan gå ut en bit på lister och foder för att täcka springan i mötet mellan list och vägg...
-
JBorde väl vara bättre att umdersöka varför den mäter fel och åtgärda det. Den är knappast kotrekt när den är avsedd föt anslutning 230 V...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Återställning verkar det inte vara iom att det inte finns någon knapp som nås utan att skruva isär maskinen.
-
JDå Kan man titta på en UPS batteri backup som stabiliserar spänningen till 230 v plus att den håller spänninge tills man hinner stänga...
-
DDu har ju fått massor av svar redan men kan säga att jag gjorde som du gjorde när jag byggde vår altan för 5 år sen. Det höll i två...
-
MMax R70 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.1,65% i ränta eller 1,65% rabatt?? Hade du 1,65% ränta så måste du haft ett bundet lån som löpt ut och då kommer du givetvis få en högre...
-
DDilato svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det var det jävligaste..det trodde jag inte. Att någon trampar upp en eller flera stigar gör att man sedan aldrig mer får odla på den...
-
JHade du svårt att hitta elektriker som ville koppla in dem? Går i samma tankar själv att köpa paneler och sätta upp själv.
-
CCharlotte Eklund svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Om vi tänker oss att det inte går att sätta kloss, kan vagnsbultar vara en förbättring jämfört med skruv?
-
FVarför skulle det vara konstigt med att utsätta ett skruvförband för skjuvkrafter? Det är helt normalt och används så på många platser i...
-
Bbehöverrenovera svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.Svar: 40% på mina perfekta grillkvällar blir köttet inte till kolbitar.