Senaste aktiviteten
-
HHolmstock skapade tråden Koppla en utvändig koniskt gänga till en plan invändig gänga? i forumet Vatten & Avlopp.Hej gott folk, Som rubriken lyder, så undrar jag om det går bra att koppla en utvändig koniskt gänga R15 till, en invändig plan gänga...
-
Nötegårdsgubben gillade hempularens inlägg i tråden Stämde grannen: servitut för rörledningar fanns.Men i en sådan bedömning så måste man ju även titta på alternativkostnaden. Antag att det skulle gå här att dra ledningen utan påverkan... -
AA-Man_08 svarade i tråden Svart kabel 30cm ovan fiberkabel.Bild?
-
SSvampe svarade i tråden Dimensionering altan/marktrall under ovanmarkpool.Jag fick lite hjälp med hur man kan räkna på detta och kom fram till att med cc60 och 120-brädor så blir det cirka 65kg per bräda mellan...
-
Jjeppe888 svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Ni som förespråkar att det håller och att han borde strunta i att sätta klotsar, sätter ni fast hjulen på bilen med endast 2 skruv per hjul?
-
TFinns någon med goda erfarenheter av en elektriker som jobbar kring norra Stockholm/Enköpingstrakten? En duktig elektriker som inte...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Nej. Ett korrekt beslut väger tyngre än ett felaktigt, oavsett vem som står för vilken tolkning. Sen är det förvisso så att... -
PBygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%...
-
useless svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Varför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren? -
Jjonaserik svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Jepp och det ska säkert vara en underlagspapp på luckorna och en elförzinkad spik kan om virket rör sig, krypa ut med skallen, inte bra...
-
nino svarade i tråden Allt om bilen.Ok dom har jag missat som tur är 😄 Har aldrig skruvat diesel tidigare, dom här satt i ett hål och runt spridaren satt en plastring som... -
ZHej! Jag funderar på att öppna upp planlösningen något och försöker därför ta reda på om en innervägg mellan kök/allrum (markerad med...
-
SSvampe svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Min erfarenhet är att skruv brukar gå av när den når sin belasningsgräns medan spiken böjer sig men går sällan av. Så jag skulle tro att...
-
FVem behöver fönster? Dagsljus inomhus är överskattat! Lite jobbigt att vara utan men förhoppningsvis har jag slipat och målat klart om...
-
BOm du drar av barken hittar du förmodligen sådana här godingar där under. Blåhjon. Ofarliga, så länge man inte sover med blottad strupe!
-
heALer svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Kanon! Tack, då får det bli spik istället. -
LFörr i tiden när de hade lite tyngre flaggstänger i trä eller metall, så använde de klykor med skaft. Ett par stycken man hade var sin...
-
NyKarin svarade i tråden Vad har ni gjort med era hus idag?.Vem behöver fönster? Dagsljus inomhus är överskattat! Lite jobbigt att vara utan men förhoppningsvis har jag slipat och målat klart om... -
Nötegårdsgubben gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Jag vill inte ge råd, jag är ju bara en anonym persona på internet och jag måste erkänna att jag ännu inte har förstått exakt ditt... -
BJag köpte en gång en stor byrå med lite maskhål i, när jag flyttade den några år senare var det hål ner genom parketten under byråns...
-
Nötegårdsgubben gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område."Altanen så som den ser ut idag har inte lov men är preskriberad." Altaner kan inte "ha lov" enligt PBL. Enbart åtgärder kan ges lov. T... -
CCecilia Möller gillade lbgus inlägg i tråden Vad gör man när grannen har en 10m stor lönn och lika stor ek 1m bort.Vad tycker du man ska göra om ens tomt gränsar till en skog. Be skogsägaren komma ut och kratta? Inser du inte hur dumt det låter. Vill...
-
BLåter som ni har det vi brukar kalla för "knaprare". 😊 Det är larverna av en skalbagge som heter "Blåhjon" (har ni sett några avlånga...
-
Oldboy svarade i tråden Hur lagar vi torpargrunden?.Jag vet inte om kalkbruk fungerar under mark. Kanske därför det inte finns ngt bruk under mark på utsidan? -
BNä, satsa på att elda upp den en kylig dag istället.
-
Fotografen gillade hempularens inlägg i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Njaa. I vissa delstater ställer de en del krav för att man skall få etablera sig i byggbranschen, med det följer ett personligt ansvar... -
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,63%, Handelsbanken, 2 336 000, 3 månader (rörlig) ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på... -
AAlikzus gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Nu kommer äntligen lite torrare bilder. Den nya dräneringen av källarväggarna fungerar som den ska! Vi monterar dränerade skivor...