Senaste aktiviteten
-
kashieda gillade Dr Benzs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag trodde inte att jag behövde fiber förrän jag behövde det.. då bor vi ca 300 m från en sändare med 5G+ men det blir ändå en helt... -
kashieda gillade Kaskens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Fiber är lika självklart som vatten. avlopp och el.... En fastighet utan möjlighet till fiberuppkoppling skulle vara totalt intressant... -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag. -
Hannuse svarade i tråden Alternativa värmekällor vid strömavbrott?.Och fundera även på vilken kostnad man tar med när det gäller el. Det finns ju fasta elavtal, och det kan man faktiskt fundera över. Du... -
kashieda skrattade åt Thomas_Blekinges inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Vem behöver fiber idag? -
kashieda gillade jonaseriks inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.240 000 kr för att ansluta fastigheten till VA, el, fiber och fjärrvärme är rena rean. Då det bara för VA är en kostnad på ca 200 000... -
kashieda skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Fiber? Man tvingas dra in fiber? Låter väldigt märkligt.... Tror inte nån betalar för att gräva ned fiber om ett par år! -
Låter som ni har det vi brukar kalla för "knaprare". 😊 Det är larverna av en skalbagge som heter "Blåhjon" (har ni sett några avlånga... -
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Det skulle säkert gå, men om jag grävt så långt kan man nog gräva sista biten också och byta röret. Det blir en stor grop och det går... -
Oldboy svarade i tråden Regnvatten i torpargrund.Huset har förmodligen ingen dränering och behöver högst sannolikt inte det heller. (Beror på marktyp och geografiskt läge förstås. Om... -
Nä, satsa på att elda upp den en kylig dag istället. -
AKanske finns det du letar efter här. https://entreprenadindex.se/
-
Nötegårdsgubben gillade hempularens inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det handlar nog snarare om att dte inte finns någon paragraf som säger att en åtgärd skulle vara förbjuden. När du behöver söka... -
Nötegårdsgubben gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det finns ingen sådan begränsningsregel att vissa åtgärder är förbjudna på gamla preskriberade svartbyggen. Det finns inget "godkänt" i... -
Eexklantig svarade i tråden Något angriper min ved.Varför frågar du mig för 😅
-
heALer svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.https://www.ahlsell.se/products/infastning/spik/spik-for-trakonstruktioner/102723---spik-rafflad--60x23-fzv-500pkt-ce-en14592 Duger... -
CCamsun svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Tack för tipset! Ska försöka planera in det när vi ska åka bort.
-
Isakare svarade i tråden Allt om bilen.Då hade du tur, det finns hundratals filmer på nätet om hur folk sliter håret för att få ut spridare på nyare dieselmotorer. -
CParaffinolja, finns lite överallt exempelvis IKEA Kan vara ett dyrbart alternativ då man som oftast hittar en massa annat....
-
NAlltså, varken eller är en stor sak. Men visst tar det sin lilla tid för de flesta amatörsnickare att såga till och fästa upp 75-100...
-
CCamsun svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Ja det är väl inte optimalt att ha diskhon så, speciellt inte när man har barn men försöker vara där och torka när jag ser att det är blött😅
-
CDax: När bänken suger vatten är det dax, typ varannat år vid normalt användande. Jag slipar skivan med 120 papper på maskin, 240 för...
-
HFörsök inte förringa frekvensen. Nu får du halva forumet på dig. Tja, jag bara konstaterar vad som är billigast och var priserosionen...
-
GGelantious gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Nu kommer äntligen lite torrare bilder. Den nya dräneringen av källarväggarna fungerar som den ska! Vi monterar dränerade skivor...
-
AAvatdkjdkdkdAvatar gillade djacs inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Jag sammanfattar, elbil, solceller, batterier, eltillgångsanpassningar är alla djävulens påfund och rikets högsta avgifter ska drabba de...
-
Sussi11 svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.40 % mer 🔥 Den perfekta grillkvällen är på vår nybyggda altan (där den där Webern hade varit stjärnan och the superstar! Kan den även...