Hej alla kloka! Jag som inte känner mig lika klok behöver installera om vår Malmbergs smart home switch efter ett router-byte. Lampan som är kopplad på den har ingen strömbrytare utan styrs enbart med app. Har varit i kontakt med Malmbergs för hjälp och fick veta att ”Eftersom ni har bytt router så är det ett nytt nätverk och då behöver man lägga till modulen på nytt. Det man får göra är att konfiguera den igen, om ni inte har någon strömbrytare får man använda sig av säkringen i normcentralen och bryta strömmen 5 gånger. Kolla gärna så att den nya routern är inställd på 2,4Ghz och inte 5Ghz vid själva konfigureringstillfället”.

Sååå… hur gör man för att bryta säkringen i normcentralen? Var är den? I smart-grejen eller är det något helt annat? 🙈 Känns så löjligt om jag ska behöva anlita en elektriker för något som borde vara ganska enkelt!

• IMG_1192.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställde du inte in den nya routern med samma SSID och lösenord som den gamla?

• Gilla
Pen
  • Laddar…
Som Snaggletooth skriver, använder du samma lösenord och SSID i den nya router som du hade i den gamla routern så behöver du inte göra något med switchen, den kommer att logga på det nya wifi-nätet automatiskt.

Bryta spänningen till switchen i normcentralen gör du genom att fälla berörd säkrings arm ner och sedan upp igen 5 gånger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.