Senaste aktiviteten
-
MmBard svarade i tråden Induktionshäll till nytt kök.Köp en bredare häll än 60cm, helst 80+ Det är mycket mer lätt jobbat med en bredare häll
-
Ooessurey svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Tak, selvfølgelig har du ret, men jeg havde ikke forventet, at denne tråd ville få så meget opmærksomhed. 🙂 Huset er i Skurup, og al...
-
SSimswed svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.
-
Pptlf gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Den avgörande skillnaden är att mamman är dement och inte kapabel att fatta egna beslut. Hon har en god man som är ansvarig för beslut i...
-
Fairlane svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ok, jag tycker du verkar blockerad att ta in att andra kan ha andra åsikter... OK, det var ett bra förtydligande. 🙄 Har huvudmannen... -
Pptlf gillade hempularens inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vi vet ju som sagt väldigt lite om gåvobrevet. Uppenbarligen var gåvan inte fullbordad, i så fall skulle det inte gått att sälja. Men...
-
Ppoba53 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-385#post-5922253
-
Fairlane gillade SågspånPappspikEternits inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jo, det gör lagen. Gåva är när givaren lever, även om gåvan ges till en blivande arvinge. Arv är när givaren är död. Du kan inte ärva... -
Jjonaserik svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.OK men varför så långa, det räcker gott med 60 mm totallängd. Men spik är mycket segare.
-
JOtroligt ineffektivt att gallra en skog, köra igång en dag med motorsågen, ta ned ett träd och sedan sätta sig i solstolen
-
Ppoba53 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3...
-
plåtrickard svarade i tråden Hur lösa avsaknaden av fotplåt i efterhand på plåttak.Första problemet är ju att takfotsbrädan borde vara utanför fasadbrädorna.. Men nej det kommer nog inte gå att få der där bra.. Det... -
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Men det borde ju gå enkelt att införa om nytta finns.
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Löjlig spekulation.
-
Kkarlmb gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det är inte säkert. Pengarna är kanske förbrukade när han ska ärva.
-
Blåburt svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Gå till besiktningsman, Gå till lokala tidningen, skriv här mer. Kan finnas snälla människor som kan hjälpa med några av de mest akuta... -
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Du kan kalla det vad du vill, utom gåva.
-
IInsidersUnited svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Gissar att du inte har någon vaskrensare. Låna av en granne innan du skruvar av ngt.
-
Blåburt svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.förstår inte vad du menar -
Kkarlmb skrattade åt HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ska man vara noga finns det inget som heter förtida arv, det kallas förskott på arv och det är gåvor som arvlåtaren ger till en...
-
IOm ledningen går till en stenkista så är det nog stor sannolikhet att just där den mynnar ut bland stenarna så har det byggt på så att...
-
YFin information här! Skulle du kunna ställa en OT fråga till farsgubben från mig gällande det jag citerat? Jag lider tyvärr av...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Överförmyndare är kommunala myndigheter. En del kommuner har en egen överförmyndarenhet. I det här fallet är det en gemensam...
-
HHuspularen svarade i tråden Förlänga skyddsrör för PEX.Vill bara ge avslut till tråden: tog in en rörmokare som löste det på följande sätt (se bild)
-
TDet löste sig. Fick tag på några killar via entreprenören jag anlitat för dränering. Det gick på 75000
-
FJag hittade lite spillbitar från våra fönsterfoder. Också skapligt fint. Men virket kostade som om de vore guld.