D David__11 skrev:
Någon som har erfarenhet av inspektionskameran?
[bild]
Jag har en äldre variant.
den här typen är svår som fn att manövrera till den position där man vill kika då man inte kan vrida/vinkla själva kameran i änden när man lyckats lirka in kabeln till rätt position, kabeln är styv och man flyttar runt hela displayenheten man håller i för att kika i sidled. - Jag har tex försökt inspektera cylinderloppen i en utombordare men rätt värdelöst i detta. Jag såg bättre genom tändstifthålet utan kamera.
med den kunskapen hade jag idag inte köpt ett endoskop/boroskop med fast kamera, trots priset.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
D David__11 skrev:
Någon som har erfarenhet av inspektionskameran?
[bild]
Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3 A2. Problemet med Parkside är prylar med samma basnamn men olika suffix kan komma från olika källor och skilja i kvalitet. Min PKIK 4.3 A2 är mycket bättre än min Bosch GIC 120 C. Men just PKIK 4.3 A2 har jag inte sett i Sverge

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3 A2. Problemet med Parkside är prylar med samma basnamn men olika suffix kan komma från olika källor och skilja i kvalitet. Min PKIK 4.3 A2 är mycket bättre än min Bosch GIC 120 C. Men just PKIK 4.3 A2 har jag inte sett i Sverge
https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-385#post-5922253

• Gilla
David__11
  • Laddar…
F
Screenshot_2026-06-25-10-37-01-30_0446e6c4367e9368beccde86ca660630.jpg
Oh yeah

• Gilla
slothy
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
[bild]
Oh yeah
Som sagt, väldigt positivt överraskad av min. Tagit allt från stora buskar och små träd till träreglar och vägg där hemma.

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
slothy slothy skrev:
Som sagt, väldigt positivt överraskad av min. Tagit allt från stora buskar och små träd till träreglar och vägg där hemma.
Ska riva staket och plank samt försöka ta bort några mindre stubbar. Försökt med grensåg men det är för jobbigt. 😂 Har tänkt köpa Milwaukee då det är deras batterisystem jag har. Men 1000kr för begagnade skaver lite väl för mig.

Jag har en Lidl-tigersåg som används istället för sekatör för att snygga till fruktträd och annat. Man vill ju inte smutsa ner Milwaukeen med utomhusjobb...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har en Lidl-tigersåg som används istället för sekatör för att snygga till fruktträd och annat. Man vill ju inte smutsa ner Milwaukeen med utomhusjobb...
Exakt, skruvat gips i hela huset med en liten Parkside 12v dragare, spar den lille blå Boschen till finjobb. :)

• Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
F
Gav mig på en stubbe idag, funkade fint men medföljande 150mm sågblad är lite kort. Kan man köra 240 eller 300mm blad med denna maskin tro? 😆

F Fideliox skrev:
Gav mig på en stubbe idag, funkade fint men medföljande 150mm sågblad är lite kort. Kan man köra 240 eller 300mm blad med denna maskin tro? 😆
Friskt vågat osv! Vad är det värsta som kan hända? :)

Den batteridrivna gräsklipparen var överraskande bra jämfört med det minst 20 år gamla bensindrivna Klippon. Visst denna är 95% plast, är bara knivbladet, skruvar, säkerhetshandtaget och diverse kablar som är metall. Så den lär knappast fungera om 20 år, vilken Klippon som är byggd som en stridsvagn kanske gör.

Hur som helst så klippte den ned 10-20 cm högt gräs och ogräs av blandat sort utan större protest. Den var mest när jag gick för fort i det högsta som varvtalet sjönk.
Otroligt lätt jämfört med Klippon så att framdrivning saknas gör inget.
Däremot är fastsättningen av handtaget en svag punkt tror jag. För att slita och vrida som jag gjort med Klippon lär resultera i trasig plast. Så det blir till att ta det lugnt när maskinen ska vändas.

Mycket trevligt med uppsamlingen av gräsklippet. Kommer bli mycket täckodling framöver.

IMG_20260625_195253433.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David__11 och 2 till
  • Laddar…
hsd
medföljande blad är förmodligen anpassade till maskinens kapacitet

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
hsd hsd skrev:
medföljande blad är förmodligen anpassade till maskinens kapacitet
Ibland kanske man bara ska läsa på kartongen. 🤓 Där står det 200mm. Men verkar funka med längre också.

Köpte multiverktyget idag, 250kr kändes överkomligt ändå.

F
F Fideliox skrev:
Ibland kanske man bara ska läsa på kartongen. 🤓 Där står det 200mm. Men verkar funka med längre också.

Köpte multiverktyget idag, 250kr kändes överkomligt ändå.
Funderar på om det går att skära i betongtakpannor? 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.