2 135 624 läst ·
6 802 svar
2136k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag har en äldre variant.D David__11 skrev:
den här typen är svår som fn att manövrera till den position där man vill kika då man inte kan vrida/vinkla själva kameran i änden när man lyckats lirka in kabeln till rätt position, kabeln är styv och man flyttar runt hela displayenheten man håller i för att kika i sidled. - Jag har tex försökt inspektera cylinderloppen i en utombordare men rätt värdelöst i detta. Jag såg bättre genom tändstifthålet utan kamera.
med den kunskapen hade jag idag inte köpt ett endoskop/boroskop med fast kamera, trots priset.
Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3 A2. Problemet med Parkside är prylar med samma basnamn men olika suffix kan komma från olika källor och skilja i kvalitet. Min PKIK 4.3 A2 är mycket bättre än min Bosch GIC 120 C. Men just PKIK 4.3 A2 har jag inte sett i SvergeD David__11 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-385#post-5922253P poba53 skrev:Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3 A2. Problemet med Parkside är prylar med samma basnamn men olika suffix kan komma från olika källor och skilja i kvalitet. Min PKIK 4.3 A2 är mycket bättre än min Bosch GIC 120 C. Men just PKIK 4.3 A2 har jag inte sett i Sverge
Ska riva staket och plank samt försöka ta bort några mindre stubbar. Försökt med grensåg men det är för jobbigt. 😂 Har tänkt köpa Milwaukee då det är deras batterisystem jag har. Men 1000kr för begagnade skaver lite väl för mig.slothy skrev:
Att jag köper långa blad i onödan? 😆 Beställde denna, får se! https://www.amazon.se/Replacement-Carbide-Cutting-Plastic-Storage/dp/B0CCRB159Lslothy skrev:
Redigerat:
Den batteridrivna gräsklipparen var överraskande bra jämfört med det minst 20 år gamla bensindrivna Klippon. Visst denna är 95% plast, är bara knivbladet, skruvar, säkerhetshandtaget och diverse kablar som är metall. Så den lär knappast fungera om 20 år, vilken Klippon som är byggd som en stridsvagn kanske gör.
Hur som helst så klippte den ned 10-20 cm högt gräs och ogräs av blandat sort utan större protest. Den var mest när jag gick för fort i det högsta som varvtalet sjönk.
Otroligt lätt jämfört med Klippon så att framdrivning saknas gör inget.
Däremot är fastsättningen av handtaget en svag punkt tror jag. För att slita och vrida som jag gjort med Klippon lär resultera i trasig plast. Så det blir till att ta det lugnt när maskinen ska vändas.
Mycket trevligt med uppsamlingen av gräsklippet. Kommer bli mycket täckodling framöver.
Hur som helst så klippte den ned 10-20 cm högt gräs och ogräs av blandat sort utan större protest. Den var mest när jag gick för fort i det högsta som varvtalet sjönk.
Otroligt lätt jämfört med Klippon så att framdrivning saknas gör inget.
Däremot är fastsättningen av handtaget en svag punkt tror jag. För att slita och vrida som jag gjort med Klippon lär resultera i trasig plast. Så det blir till att ta det lugnt när maskinen ska vändas.
Mycket trevligt med uppsamlingen av gräsklippet. Kommer bli mycket täckodling framöver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder