Z z_bumbi skrev:
En begagnad bokhylla i 60/70-tals mörkt trä skulle ge bra kontrast till eken. Betydligt billigare än björkplywood.
Sant, hade en bit björkplyfa som räckte till ena sidan, men behöver ändå ha det till lådorna. Har fått någon fix idé om att det är det enda möjliga alternativet att bygga lådor av 😅 18mm sidor och 6mm botten

J
FredrikR FredrikR skrev:
Skulle byta fjäder på Zoen men gick bet.
Trasig fjäderbenslagring/damask. Samt skuren gänga på stötdämparen.. 😔
[bild]
När jag hade trasiga fjädrar på vår Megane köpte jag ”allt” nytt så jag kunde byta kompletta fjäderben. Tyvärr gick ett lager sönder vid montering så jag fettade om ett av original-lagren och monterade, så det gick inte riktigt så smidigt som jag hade tänkt mig.
Kul sammanträffande så bytte jag fjäderbenslagren idag. Använde denna fjäderkompressor från Vevor, med bra resultat (och trygg känsla)
IMG_0142.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
J JBir skrev:
När jag hade trasiga fjädrar på vår Megane köpte jag ”allt” nytt så jag kunde byta kompletta fjäderben. Tyvärr gick ett lager sönder vid montering så jag fettade om ett av original-lagren och monterade, så det gick inte riktigt så smidigt som jag hade tänkt mig.
Kul sammanträffande så bytte jag fjäderbenslagren idag. Använde denna fjäderkompressor från Vevor, med bra resultat (och trygg känsla)
[bild]
Hittade komplett beg. fjäderben i Ludvika, får bli det på måndag. 😔🙂

J
FredrikR FredrikR skrev:
Hittade komplett beg. fjäderben i Ludvika, får bli det på måndag. 😔🙂
Stötdämpare och fjädrar vill man normalt byta parvis för att inte få skum väghållning. Har bilen det begagnade benet kommer från gått ungefär lika som din funkar det nog bra ändå.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
När bilskruvandet stötte på patrull fick det bli snickring istället.
Golvsockel på altanen.
20260613_164502128.JPG
Skapa konto

Maui hjälpte till och kontrollerade att allt gick rätt till. 😻 20260613_164510561.JPG
Skapa konto

20260613_180428500.JPG
Skapa konto
20260613_180437987.JPG
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
saiter och 8 till
  • Laddar…
Hämtat hem gamlingen. 20260614_091554.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
kashieda och 13 till
  • Laddar…
V Vante skrev:
Hämtat hem gamlingen.[bild]
Gillar du ditt MSX Anssems släp? Jag hade önskat de var en meter längre eller liknande men 4m går ju.

Bytt krängningshämmare på Zoen i väntan på nytt fjäderben och krängde på nytt bakdäck på gravelbiken. Ute har regnet vräkt ner sedan igår kväll.

Livet leker.. 😏

• Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Gillar du ditt MSX Anssems släp? Jag hade önskat de var en meter längre eller liknande men 4m går ju.
Lånat släp, men rullade fint efter Mazda CX 5an.

Fortsatt knåpa på bokhyllan IMG20260614210304.jpg
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 10 till
  • Laddar…
20260614_201619164.JPG
Skapa konto

Snickrat ihop en hylla så teburkarna inte behöver stå på bänken. Lite överbliven 45x45-regel blev en ram och hyllplanen är återbrukade delar från en gammal säng som hamnat i "bra-att-ha"-högen.

• Gilla
Dheri och 9 till
  • Laddar…
Gjorde ett ryck för att rensa upp i mitt arbets- och projektrum. Köttigt bord på 180x100 cm, en plyfaskiva på väggen för att kunna sätta upp lite vad som helst. Har ett antal sortimentsskåp till som ska upp. Sedan har jag för första gången i mitt vuxna liv ett ställe att pilla på som inte är temporärt! Där kommer det bli legobygge, sömnad (både läder, canvas och tyg), elektronik och alla de där irriterande grejerna som bara måste fixas medelst pill.

Laserskäraren i bild ska in i ett dragskåp, ett gammalt kallskafferi som ansluter till utrymmet, som praktiskt nog har en ventil där man kan köra en fläkt. Där kan 3d-printrarna bo också.
1781463615786.png
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Ny EGR ventil monterad i sonens V70.
20260615_201759575.JPG
Skapa konto
Messenger_creation_F2246E6D-4D51-4B2D-8B11-4BAC036E9E1F.jpg
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
X xyz-saft skrev:
[bild]
Snickrat ihop en hylla så teburkarna inte behöver stå på bänken. Lite överbliven 45x45-regel blev en ram och hyllplanen är återbrukade delar från en gammal säng som hamnat i "bra-att-ha"-högen.
Hur gjorde du upphängningen, av reglar och hyllplan?

F Fluxor skrev:
Virkeskvalitet runt 2015.
Jag hittade lite spillbitar från våra fönsterfoder. Också skapligt fint. Men virket kostade som om de vore guld.
IMG_4510.jpeg
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.