Senaste aktiviteten
-
USom nämnts tidigare - inomhus i uppvärmda bostäder är allt trävirke för torrt för larverna. Maskstugna möbler har stått i ouppvärmda...
-
UTroligen blåhjon. De kan inte föröka sig inomhus i ett utrymme som hålls varmt året runt.
-
UJag har samma, det kan bli otroligt mycket "sågspån" om dom får hålla på ett tag. Jag förvarar dock min ved utomhus i vedboden och tar...
-
UVi har samma. Knäpper om ved från tall och gran. Ofarligt men kan vara lite störande.
-
ULåter som ni har det vi brukar kalla för "knaprare". 😊 Det är larverna av en skalbagge som heter "Blåhjon" (har ni sett några avlånga...
-
PPin svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Finns det någon som sett dessa studier? Elker rakt på sak: finns dessa studier? Naturligtvis räcker det inte med att jag eller någon...
-
Uumk74 svarade i tråden Något angriper min ved.Tack så mycket för alla svar. Det låter högst troligt med "knäppare". Särskilt som det just är gran i lådorna som knäpper. Men i en...
-
SSilkesnusa svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Enligt Google så: Osmo Top-Oil – Slitstark och livsmedelsgodkänd hårdvaxolja för vackra bordsskivor och trädetaljer inomhus. Skapar en...
-
WWestPete svarade i tråden Trappsteg som skruvar sig i öppen trappa?.En enkel lösning är att sätta en finhyvlad brädbit (rektangulär) på insidan sidosyckena, mellan varje stegpinne. Det ökar även styrkan i...
-
RRolf Andersson58 gillade Ludde31s inlägg i tråden Lamino från 60-talet får nytt liv med tygklädsel!.Renovering av Lamino från 1960-talet, med tygklädsel istället för fårskinn. Fick en gammal Lamino av min morfar. Stolen är från...
-
useless svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Uppenbarligen har han ju inte velat ha huset trots att mamman försökt ge det till honom redan 2021. Man kan väl inte tvinga någon att ta... -
Ffribygg svarade i tråden Problem med Nordsjö One Door and window texh.Mitt förslag är att du skrapar trärent och målar med med en bra svensk linoljefärg.
-
Intet svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Och det kan mycket väl finnas omfattande studier som visar motsatsen. Att du inte sett de, är ett vagt argument för att de inte... -
pacman42 svarade i tråden Stigens verkstadstråd 2026.Hur får du barnen att hjälpa till? -
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Fast du lyckas ju aldrig hitta något fel från min sida. Du bara hittar på att jag gör fel. Sedan gör du fel här. Vi får se om du...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Fast alternativet var att han skulle bli ägare till huset nu. Det motsvarar ett värde idag och det är vad man måste titta på. Han hade...
-
Eemilvikstrom gillade lunnabos inlägg i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Kan DanielSt81 ha vänligheten att ge en sorgfällig förklaring/anvisning om vilken arbetsmetod som gör att det inte kommer något ogräs...
-
REn kloss går ju superfort att kapa till, köper du ett BT5 måttband från hultafors kan du superenkel mätta inner mått och sen flyttar då...
-
KKMM svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40% 2. En ljummen vindstilla kväll och förväntningarna stiger när jag lyfter av grillskyddet och drar igång grillen. Samtalen tar...
-
useless svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Samma sak med luftburen jordnötsallergi... Men oavsett medicinsk evidens så har de som upplever problemen riktiga problem. Om sen bästa... -
Rroli svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Är den oljan "livsmedelssäker"?
-
13th Marine svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jag "vann" auktionen på vad som visade sig vara ca 1/3 av reservationspriset... Ska man ha så mycket får man nog lägga ut den som vanlig... -
SAltan Nu har jag haft tralltvätt och kemilabb här med min bara 3 år gamla altan utanför Halmstad. Om ni bara vill ha slutsatsen...
-
pacman42 svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Men de används inte i realtid till detta. -
AHej! Är lite förvirrad och hoppas någon här kan hjälpa mig reda ut det. Har tagit in offerter från fyra firmor om parkettgolv (original...