Hej,
Har en Samsung diskmaskin där luckan är på tok för seg att öppna och jag behöver lätta på fjädrarna.
Manualen är dock sjukt otydlig på hur detta ska gå till, eller så är det jag som inte förstår.
Bilderna i manualen verkar visa på en skruv som inte finns.
Illustration ur en manual som visar justering av fjädringsnivån på en diskmaskinslucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Illustration från en manual som visar hur man justerar mekanismen på en diskmaskins lucka.
Skapa konto

Bild på sidan av en Samsung diskmaskin nära golvet, som visar justeringsfot och en del av luckans mekanism.
Skapa konto

P
VLJ VLJ skrev:
Hej,
Har en Samsung diskmaskin där luckan är på tok för seg att öppna och jag behöver lätta på fjädrarna.
Manualen är dock sjukt otydlig på hur detta ska gå till, eller så är det jag som inte förstår.
Bilderna i manualen verkar visa på en skruv som inte finns.
[bild]
[bild]
[bild]
Precis underplåten sitter en skruv om du har modellen med extra snickerilucka

electroluxaren skrev:
Precis underplåten sitter en skruv om du har modellen med extra snickerilucka
Den är integrerad om det är det du menar, men jag kan inte se någon skruv som gör detta?

P
VLJ VLJ skrev:
Den är integrerad om det är det du menar, men jag kan inte se någon skruv som gör detta?
Man kan inte ta koreansk dokumentation för givet. Samsung är urusla och reservdelslistorna ofullständiga

Har god erfarenhet av deras tvättmaskiner därför föll det på dem men det här tycker jag är helt obegripligt.
Enligt manualen borde man ju skruva här men det finns inget att skruva på Närbild på en tvättmaskins fot utan skruvfastsättning, markerad med röd cirkel, vid en träplatta.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.