Hej!

displayen på min vinkyl (Avintage) börjar ge upp där bara delar av siffrorna lyser. Är det någonting som kan åtgärdas och kan man isfl själv göra det eller behöver man tillkalla en servicetekniker?

Någon som vet?
Tack!

• Digital termostat visar 8,9 °C i en vinhylla fylld med flaskor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsmärke på en vinkyl: modell, skisser, installationstyper och en vinflaska delvis synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En trasig display kan inte repareras. Så hör behöver du beställa en ny. Att byta ut den själv, om du kan köpa den lös går säkert att göra om du är händig. Men inget man normalt gör själv.

är den gammal? Är den under 3 år så är det ett solklart reklamationsfel.
Du behöver dock börja med en kontakt med återförsäljare eller tillverkaren.

Troligen byts inte enbart display utan hela kretskortet som displayen sitter på.

Tack för snabbt svar! Tyvärr har den ca 10 år på nacken… och är inte tillräckligt händig för att byta kretskort så blir nog att kontakta tillverkaren för att se vad service skulle kunna gå på.

M mojjen skrev:
En trasig display kan inte repareras. Så hör behöver du beställa en ny. Att byta ut den själv, om du kan köpa den lös går säkert att göra om du är händig. Men inget man normalt gör själv.

är den gammal? Är den under 3 år så är det ett solklart reklamationsfel.
Du behöver dock börja med en kontakt med återförsäljare eller tillverkaren.

Troligen byts inte enbart display utan hela kretskortet som displayen sitter på.

Går det inte att klura ut tempen även om det saknas segment i displayerna?

E etompau skrev:
Går det inte att klura ut tempen även om det saknas segment i displayerna?
Jo det går väl, men tänker mig att det är en tidsfråga innan resterande siffror förr eller senare också kommer ge upp :-)

Jag hade kollat hur displayen är inkopplad, skulle kunna vara glapp.

Annars kan jag tänka mig att 7segments-displayerna börjar ge upp, inte omöjligt att de går att byta (troligtvis behövs det lödas i så fall). Alternativt har kretsen som driver dem gett upp.

• Gilla
Erik8
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.