Jag har en Jura Ena 8 som jag haft i ca 1 1/2år. Jag rengör den kontinuerligt med tabletter etc.

Den senaste har kaffet blivit mer smaklöst samt att det då och då inte rinner till någon kaffe när man brygger en kopp.
Man hör att maskinen gör hela processen men inget kaffe pressas ut.

någon som upplevt liknande och har några tips.

Har oxå en Ena 8. Då blev det stopp i bryggenheten!! När jag öppnade facket för pulverkaffe så var det packat ända upp till hålet. Och även proppfullt i bryggenheten. Skickade in på garantin (hände inkom ett år). Då hade dom enbart rengjort maskin/bryggenheten och sa att det blivit stopp i den.

Tack för svar, men vad märkligt! Jag får ta kontakt med dem.

• Gilla
7ender
  • Laddar…
Skjut upp locket för pulverkaffe och titta ner om du ser något. Typ att det är packat med maltkaffe. Min gjorde oxå hela processen men tryckte ut allt i spillbrickan ist för i koppen.

• Gilla
Skooogen
  • Laddar…
Jag kika den och tycker inte att det var överdrivet mycket i hålet ( för att inte klara av att trycka ut kaffet…)

gjorde detta att du även tyckte att kaffet blev ”klent”?

Japp. Klent kaffe när det väl kom ut något i koppen.

Jag var för någon månad sen i kontakt med service-avdelningen på Jura.
De bad mig rengöra på vissa ställen och tillfälligt blev det bättre. Men nu är det samma igen. Svagt kaffe och var 5:e gg pressas inte ens kaffet ut.

hur gick du inordning på problemet? Blev det bättre efter att maskinen hade skickats iväg på service?

Eriksgatan
Varför köra pulverkaffe i en espressomaskin? Det har man kaffebryggare till. Vår Jura E25 inköptes för 6 000 kr 2004. Under 18 år har den dagligen gett oss perfekt espresso, lungo och cappuccino utan något behov av service alls. Det är den absolut bästa hushållsmaskin vi ägt. Men inte besudlar vi den med bryggkaffepulver inte. Kvarnen är till för att användas.
Använd regöringstabletter nu och senare när maskinen säger till att det är dags, så löser det sig nog

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.