Byggahus.se
Hej där ute i sommarvärmen
Problem med isbildning på min kyl-frys Husqvarna QT4419RWS trots att den har automatisk avfrostning.
Verkar som det isat igen ordentligt kring fläkten men jag vet inte hur jag får bort locket som räcker fläkten så att jag kan se om det är något jag kan göra något åt- annars blir det soptippen nästa - lite synd i dessa dyrtider!
Min fråga:
Vet någon hur jag får bort locket som täcker fläkten och ev övriga tips, se bild "Bild 1 Kyl-frys Husqvarna" och "Bild 2 Kyl-frys Husqvarna"

Stort TACK för tips!
.
 
  • Interiör av Husqvarna kyl-frys med synligt fläktlock och kylrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en Husqvarna QT4419RWS kyl-frys med synligt locket över fläkten och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
K Kapten Bölja skrev:
Hej där ute i sommarvärmen
Problem med isbildning på min kyl-frys Husqvarna QT4419RWS trots att den har automatisk avfrostning.
Verkar som det isat igen ordentligt kring fläkten men jag vet inte hur jag får bort locket som räcker fläkten så att jag kan se om det är något jag kan göra något åt- annars blir det soptippen nästa - lite synd i dessa dyrtider!
Min fråga:
Vet någon hur jag får bort locket som täcker fläkten och ev övriga tips, se bild "Bild 1 Kyl-frys Husqvarna" och "Bild 2 Kyl-frys Husqvarna"

Stort TACK för tips!
.
släng skiten,
antagligen värre fel än fläkten och avfrostningen, den kommer aldrig gå riktigt igen
stäng av den helt och ha dörren öppen i ett par dagar
starta om den sen
om den då fungerar får du hålla tummarna

vill du meka så måste hela den kalla modulen ut
lossa skruvarna som går uppåt
dra ut och vik ner da bort isoleringen och spar denna i ett stycke
nu når du nästan fläkten som dras rätt upp och följ kablarna så hittar du en kontakt som går att dela det går inte att se något allas utan känn dig fram.
handskar behövs annars kommer du se ut som om du slagits med ett helt gäng katter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.