Vitvaror
Barbaacid: Skulle mest kunna tro på att du har skräp i kondensslangen från pumpen eller en massa skräp i själva pumpen till den.
Barbaacid: Mest troligt skulle jag tro att det är pumpen som lagt av den går att mäta upp om man vill det men då ska den ha ett ohm värde på ca 175 ohm.:)
odman: Har tänkt göra om lite i mitt kök och sätta in inbyggd häll och ugn i högskåp. Siktar med vetet in mig på dom billigare modellerna men undrar om det finns några av dessa som man bör välja framför någon annan. Samt om ni har något tips på inköps ställen runt Trollhättan eller på webben. Det jag har tittat på är på tretti.se och dessa olika: AKZ 431 WH Whirlpool - Vit
Jondy: Vissa oljud kan bero på vatten eller smuts mellan kastrullen och plattan.
Dublin: [citat] Precis så verkar det ha varit, "vattendjupet" på bottenplattan var nog över 1 cm. Nu testkör jag en tom maskin (diskade i 1 timme innan jag satte på datorn:x ) och det "låter" normalt igen. Tusen tack Danned^_^b
Szture: Tror faktiskt inte att dessa är svensktillverkade, men det tror jag inte spelar någon roll. Electrolux har kyl- & frystillverkning i Sverige, Italien och Polen. Jag har själv en Husqvarna kyl med vattentapp på framsidan och en frys med ismaskin; dessa vet jag är tillverkade i Mariestadsfabriken. Jag själv har en Husqvarna induktionshäll som motsvarar Electrolux 7210. Det kan låta om man
Josth: Köp nya kraftiga vibrationsdämpande gummifötter på Kuntzes i Västberga. Sen bara att lyfta och skruva. Kolla att maskinen står horisontellt efteråt. Hjälper mycket fast helt vibrationsfritt nära maskinen blir det inte.
mexitegel: Hej! Först av allt, jag har tillräcklig utbildning och erfarenhet för att ge mig på ett sådant här projekt. :) Har en Brandt induktionshäll från 2001-2003 nångång. Nu beter sig en zon lite konstigt på så vis att den slår av och på "värmen" hela tiden. Enligt manöverpanelen är den på hela tiden men om man tex. ställer en kastrull med vatten så börjar den koka, sen kokar det
coss: Ja, och ja. men de är för snygga för att ha under spisen, sen inte lika praktiskt är min åsikt som att ha den högre upp. men det är jag.
johfo: Hej, Vi har precis beställt ny kyl&frys till det nya köket. Valet föll på ett par Bosch (KSR38X96 hette nog kylen och GSR30X96 hette nog frysen). Dom är specade 600 mm (vilket alla snarlika Bosch, Siemens, Miele etc är, till skillnad från t ex Cylinda, Elektrolux m fl som är specade 595 mm). Köket är IKEA och skåpen ska stå mellan två högskåp och ovanför sitter två
Göran.W: Äldre maskiner är kvalitetsmässigt överlägsna dom nya. I dag är det bara en massa bling bling med A klassning och en massa fullkomligt o nödiga finesser.
yps: [citat] Vi är nöjda med den, vi har väl inte använt den jättemycket, men en del grönsaker och fisk har vi kört i den. Vi har även en större med pyrolys för bakning. Modellen vi har finns inte riktigt kvar, men liknar någon av dessa: http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/ugnar/%C3%A5ngugnar/list.html /Magnus
Lewinsky: Vill bara höra mig för om någon av erfarenhet av induktionshäll eller varmluftsugn från Samsung?
Herc: Våra goda vänner har ett par nya samsung kyl och frys och någon av dom tjuter något alldeles förskräckligt. Mycket enerverande.:@
ZeroX66: Iof, men 175 är inte så vanligt längre och jag vill ha svarta. I vilket fall så vill jag ha bättre kvalitet än Elektro Helios. Electrolux har några 175 skåp ,men de ser likadana ut som våra från 1980. Inte så kul!
hen_rik79: Rekommenderar absolut en elektriker i detta fall! Kostnaden är minimal och det blir 100 % korrekt och framför allt säkert. Har sett många livsfarliga installationer i tvättrum av hempulare. /H
Returia: Vi har köpt en Ilve Majestic Country 100cm från Gastro Planet i Tyskland. Mycket billigare!
sin: Inte bara Ilve som är dyrare, problemet är väl att det mesta är mycket dyrare i Sverige, ett par Converse allstars skor kostar 200kr i Hong Kong, men 700 i Sverige eller 300 i USA och 400kr i England. Till stor del beror det väl på de socialdemokratiska skatterna på företagande och arbete, till resterande del tror jag bara att svenskarna är lurade (vilket väl är grunden i (S)
Göran.W: Tyvärr så värkar det som priset och onödiga finneser styr mer än ljud nivån iaf tills dom köpt ett bullrigt skåp. Om några år tror jag läget ser anorlunda ut och ljudet går före en massa krafs man inte behöver. Marknaden skulle behöva saneras från billiga skit märken så det lönar sig ekonomiskt att tillverka kvalitet som förr.
NetNut: Hej! Remmen är i sig troligtvis inte för kort - den gamla har blivit längre med tiden. Normalt sitter motorn med en "svängbar" upphängning som gör att du skall kunna justera in motorn något så den nya kortare remmen skall passa, men inte alltid. Har själv bytt på ett par Cylindamaskiner och fick "föra" på remmen på remskivan samtidigt som jag snurrade på motorn. Kan även vara att
fruktkaka: Senaste nytt! Igår kväll kom en Electroluxman, kanske butikschefen, hem till mig och levererade delen personligen.
TMC: Hej, Ni som har Ilve eller annan gasspis där rostfritt och gjutjärn är inblandat; hur rengör ni ytorna på bästa sätt för att få dem lättskötta och behålla gjutjärnsdetaljerna fräscha och snygga över tiden? Mvh TMC
Lite: Det slutade bra iaf. Jag tyckte jag hade dålig jämförelse men deras var värre.
Albineriksson: Har sökt med ljus och lykta då jag skulle behöva en extra frys i halvstorlek, tidigare har jag en kombination och för att det skall passa bra ihop i köket har jag letat efter en av rostfri/silverfärgad modell. Något jag inte hittat... Är det någon som på rak arm vet om det ens finns?
MathiasS: [citat] Man kan ju bryta strömmen i huset också, låter som en klok åtgärd i det läget du beskriver....
bränski: jo precis vad jag sagt hela tiden... standard.. du säger det själv ju. SVENSK-standard. det är det man förväntar sig om inget annat sägs, och dansk standard begriper jag inte alls varför den ska vara med i bilden.. varför gnäller folk över älvsbyhus, dom har ju typ polsk standard... finns ju amerikansk standard... då snackar vi helt andra grejer. men inte det man köper i sverige
emily.andersson: Jag var inne på en Ilve först men föll sedan för en svart Falcon Classic Deluxe 90 Induktion . Prismässigt tycker jag det ser ut att vara stor skillnad, speciellt med fläkt och stänkskydd inkluderat. Angående strömförbrukningen så har en elektriker som jag visade installationsanvisningar för sagt att det kommer funka utmärk att ansluta en RangeMaster med 3-fas 380v. Han fick kika på