Göran.W
Göran.W: På sidorna i fram kanten brukar det ligga ett rör som blir varmt för att förhindra fast frysning av frys dörrren. Det brukar bli 30-40 grader varmt precis i fram kanten.
7 svar · 19,7k läst
G
garet: Den yttre ugnsluckan till min inbyggnadsugn exploderade häromdagen. Troligtvis spänningar i glaset. Nu har jag fått tag i en ny lucka men fästbeslagen har gjorts om så den passar inte. Jag tänkte därför montera av den yttre ugnsluckan och montera limma dit den på den gamla. Det är ju rakt igenom glasluckor på dessa nya ugnar och de är därför "limmade" med någon tjockt svart
0 svar · 9,8k läst
H
hempularen: Hur många säkringar är det i centralen för spisen. Dey ger en indikation på om du har 3 fas eller ej till spisen.
2 svar · 12,2k läst
Kloge
Kloge: Jodå det blev tvättat och klart. Hoppas jag snart blir glad konsument igen ;)
11 svar · 10,1k läst
B
BigGitt: Satsa på varmluft. Det förkortar tillagningstiden och sprider mycket bättre värmen.
2 svar · 2,6k läst
O
olzon: Som föregående talare så jobbar varken frys eller kylskåp bra tomma, de behöver vara minst halvfulla för att nå en bra effektivtet då kylvarorna håller kylan i skåpet. Ett tomt skåp måste jobba mer.
4 svar · 1,8k läst
E
eviljava: [citat] Köpa på dyra gatan? Vill man inte köpa en dyr modell finns det gott om lågprisalternativ den dagen din diskmaskin går sönder. Förmodligen är den billiga maskin du köper om 5 år mycket, mycket bättre än din andra maskin som stått i ett förråd i 5 år, vad avser el- och vattenförbrukning. För övrigt kommer du ju att få garanti på den nya, den gamla kan ju i teorin gå
5 svar · 7,1k läst
Alfredo
Alfredo: Ja, jag är absolut inte säker på att det bara är så simpelt. Saknar dock bättre idéer... Ingen annan verkar ha några andra heller. :(
8 svar · 6,3k läst
P
Pjotan: Bästa du åstadkommer är att det är vred istället för touch. Separata vred finns inte i smal variant.
4 svar · 2,3k läst
F
Fredde_j: Att det är en OEM-produkt är ingen tvivel om. Antingen om det är en direktimport från Kina eller om man har använt sig av någon mellanhand. Men för det behöver det inte vara totalt skrot - men lite stämmer det ju att man får vad man betalar för. Dock tror jag att just på hällar är det väldigt mycket varumärke man betalar för om man köper från någon av de stora. Även Expert
1 svar · 3,0k läst
Y
Yrrol: [citat] Springer ju inte och öppnar dörrarna när jag inget har i skåpen. Nog för att det var spännande första två dagarna med kyl och frys efter 2år utan men... Om tjejen ska komma, och jag ska ha glass åt henne, då hinner inte frysen kyla ner sig på 40minuter som det kanske tar mig att köpa den där glassen. ;)
15 svar · 14,7k läst
S
scar69: Jag köpte alla mina köksmaskiner ifrån Hallbäcks i Hbg. www.hallbacks.se Kommer handla där nästa gång igen pga bra service...
45 svar · 32,0k läst
N
Nilfyr: Oftast när man köper vitvaror idag så letar man efter energi A+. Jämför man förbrukningen med en B+ så är det marginell skillnad men ett helt annat prisläge på produkterna.
8 svar · 8,4k läst
O
O A: Hej Du måste beställa hela dörren, finns inte bara fronten om du ringer till Siemens och beställer kostar den 2.891,25 SEK + frakt Om du beställer på http://www.siemens-eshop.se Så blir det lite billigare där får du en online rabatt Artikelnr på dörren 244089 OA
4 svar · 4,1k läst
Sophie
Sophie: Vår ugn är likadan och som sagt står det i instruktionerna att maten ska stoppas in direkt. Det är bara i vissa undantagsfall som man ska ha ugnen färdigvarm innan man börjar. Dagens ugnar är så snabba på at värma upp sig också så det blir inte en massa tid den ligger i halvvarm temperatur. Jag gör för det mesta som "man ska" och sätter igång ugnen och stoppar in maten direkt. Det
4 svar · 7,3k läst
P
pahaa: [citat] Vi är fastighetsägare så det är våra hyresgäster som har skåpen :)
11 svar · 6,3k läst
Bezt
Bezt: Verkar vara vattenbehållare. Från google translate på sidan. "vatten med 1,5 L vatten flaska eller vatten tank"
2 svar · 12,1k läst
R
Rimbo14: Har tyvärr köpt Ikeas kombinerade mikro/kombiugn Nutid MWC6 som står med kylfläktar på efter det att man värmt något i mer än två minuter, även när man endast använt mikrovågsfunktionen. Fläkten går i 20 minuter med ca 62db vilket upplevs väldigt högt. Har efter många disskussioner med Ikea nu blivit beviljade återköp. Eftersom vi även har ikeas vanliga ugn Nutid OV9 (vilken
0 svar · 3,6k läst
demarston
demarston: En inbyggd hade helt klart varit snyggare, men, vad fan, så stor roll spelar det kanske inte.
25 svar · 3,2k läst
F
fredrik_json: Många intressanta svar här i tråden. Just nu lutar det åt att vi köpet ett IKEA kök men att vi skippar vitvarorna. Kikat en hel del på Gorenje som vi tycker gör riktigt snygga produkter. Men vilken djungel det är alltså....helt galet...
17 svar · 15,6k läst
T
TJW Johnsson: [citat] Hej igen. När vi stekte på hällen märkte vi att allt i mitten av stekpannan blev snabbare brynt. Kollade då värmen med instrument lånat från jobb och fann då att på läge 4 var temp i mitten 130 grader. vid kanten bara 85!! detta var genomgående på alla 4 plattor. Kollade stekpannan om den var ojämn men var rak Kollade då hällen och fann då att samtliga 4 plattor hade en
1 svar · 14,0k läst
P
Pjotan: Om du har ett filter som ska rengöras sitter det på bakväggen i ugnen
2 svar · 3,4k läst
J
Josth: Räcker med att det finns några droppar vatten kvar på fel ställe så kan det spränga t.ex. en stängd kulventil när det fryser på vintern.
2 svar · 3,1k läst
Bezt
Bezt: Gorenje har även en egen serie som är billigare. http://www.tretti.se/vitvaror/kombinerad-kyl-frys/frys-over-kyl/gorenje-rf60309oc Men de finns bara med frysfack eller som här, frys över kyl.
11 svar · 2,9k läst
K
K_K: Hade jag haft problem med vattentillförsel eller utsläpp hade jag nog också försökt mig på att fixa det, det är ju ofta kalk eller smuts i det fallet. Man märker ju direkt att den nya billiga Electroluxen jag köpte inte har samma klass som Siemensen jag hade innan, trängre inuti, mer högljudd & allmänt pappig konstruktion. Åkte till tippen med den gamla idag och den vägde ju en hel
4 svar · 9,8k läst
P
Pjotan: Det enda som händer när den luckan inte är stängd är att spolglansen rinner ut under fördisken och du får ingen effekt av den. Kör på tablett istället så är problemet löst
4 svar · 6,2k läst
P
Pjotan: Följ Bezt råd eller skrapa och Electrolux hällrengöring. Får bort allt. (Man behöver kanske köra en stund, men allt grått går bort) PS. Det gråa är "fällning" från kastrullen.
10 svar · 46,9k läst
jarlh
jarlh: [citat] +2 (jag och brorsan har haft samma problem med vatten som rinner ut genom dörröppningen. Stopp i dräneringen...) Dessutom har båda hans och min dörr halvt om halvt rasar ner. Detta medförde att lampan lyste dygnet runt i kylen... Frysen håller -27 då den är inställd på -18. Blir nog aldrig mer Siemens/Bosch.
27 svar · 26,1k läst
jarlh
jarlh: När jag skulle tömma diskmaskinen igår kväll visade sig att glasen och allt annat i övre korgen hade en massa diskmedelsrester. Jag blev fundersam, men tänkte att en extra sköljning fixar det. Men icke - fortfarande diskmedelsrester (och smutsrester) på allt i överkorgen. Hur som helst noterade jag att övre "propellern" (eller vad det nu heter) stod rakt fram igen - samma position som
0 svar · 1,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Renoverade just hela köket. Ny Cylinda diskmaskin. BARA krångel, åkte ut efter 2 månader. Bytte till Miele som kostade dubbelt så mycket, men värd varenda krona. Elektrolux Ugn. Dålig finish som resulterade i oändligt sevicestrul. Elektrolux/Husqvarna induktionshäll. Missljud som även det resulterade i ett långdraget servicestrul Miele Kyl. Rena drömmen. Bästa kyl jag någonsin haft.
3 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.