3 995 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Dammsugarproblem ...
Hej!
Jag har en 1.5 år gammal Miele S5281 2200 watt dammsugare.
Under en tid har jag haft problem som jag tycker succesivt förrvärras
med att det hamnar skräp utanför dammsugarpåsen inne i dammsu-
garen - detta resulterar i sin tur i att motorfiltret blir helt igensatt. Jag
värmer med ved och det är mest "resterna av vedhanteringen" (små
barkflagor, barr, gamla löv mm) som nämda skräp verkat utgöras av.
Jag tycker fjädern i dammsugarpåsehållaren som skall fjädra upp mot
anslutningsröret till dammsugagslangen verkar slapp - kan det vara
problemet - vad göra?
Mvh
Jag har en 1.5 år gammal Miele S5281 2200 watt dammsugare.
Under en tid har jag haft problem som jag tycker succesivt förrvärras
med att det hamnar skräp utanför dammsugarpåsen inne i dammsu-
garen - detta resulterar i sin tur i att motorfiltret blir helt igensatt. Jag
värmer med ved och det är mest "resterna av vedhanteringen" (små
barkflagor, barr, gamla löv mm) som nämda skräp verkat utgöras av.
Jag tycker fjädern i dammsugarpåsehållaren som skall fjädra upp mot
anslutningsröret till dammsugagslangen verkar slapp - kan det vara
problemet - vad göra?
Mvh
Moderator
· Stockholm
· 57 806 inlägg
Jag råkade ut för det problemet när jag körde med piratpåsar, med Miele original fungerar det.
Ja tack så mycket. När jag tittat efter med era svar i åtanke verkat det som gummipackningen/tätningen på pritatpåsarna bara försvinner - kanske det har att göra med att jag suger en hel del lite större smuts (typ barkbitar). Jag har beställt några orginalpåsar från Elgiganten (man får kosta på sig lite
)så hoppas jag det löser sig. Miele som svarade snabbt och artigt på min fråga var också ganska säkra på att det var påsarnas fel. Jag suger väldigt mycket (typ minst en full påse varannan vecka) så det blir dyrt med orginalpåsar
) Mvh
Klicka här för att svara
