Vitvaror
torbeno: Ja, kolla på etiketten på insidan luckan. FD xxxx I ditt fall kanske 8305? Då är den från 2003 månad 5 (maj alltså) Man lägger till 20 år på de 2 första siffrorna
gronko: [citat] Tack! Tror jag kör på denna: https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/EW6S5426E5/electrolux-perfectcare-600-tvattmaskin-ew6s5426e5 1200 varv/minut. Förhoppningsvis duger den :D
electroluxaren: På rören runt kompressorn innan de går in i boxen. Kopparfärga ca 20mm i diameter och en decimeter lång
[SH]: Förlåt, såg fel nummer när jag tittade i mobilen. Nu vet du vad du behöver i alla fall. (y)
norfre: [citat] Hade ett liknande problem tills jag kom på att man behöver sätta tillbaka det vita clipset som ska sitta mellan filtret och impellern. Utan det klarar inte pumpen av att bygga upp tillräckligt tryck, skulle jag tro.
electroluxaren: Då skulle jag prova med att byta pump Det har funnits serier med dåliga pumpar
Totte_S: Lyfter en gammal tråd för att fråga om det finns fler/nyare kommentarer angående samma fläkt, dvs IKEA Följande?
electroluxaren: Bra betalt när kompressorn kostar 2500.- men de var väl ovana att göra detta brukar aldrig ta mer än 45 minuter
Johan Gunverth: De flesta maskiner kollar ”klarheten” i sköljvattnet med någon slags ljuskälla och ljussensorför att avgöra disktiden. Mitt standardprogram tar 80-90 minuter med sköljd disk och 100-130 med skitig disk. Med kallvatten ändå upp till 140 minuter. Det senaste värdet visas då i displayen till nästa disk som körs.
FredrikR: [citat] Såg skruven men var nog så inställd på att fläkten var död.. Tack! :)
stugan vid sjön: Kapar tråden. Jag har en likadan tumlare som slutat att ge värme. Vad jag förstår finns inget överhettningsskydd som går att återställa på den här modellen. Är det enda att byta hela värmeelementet?
RapidSledge: [citat] Där rök lunchen på köttfärssås ;)
ClasseClas: Jag bytte på min Siemens inbyggnadsugn som då var ca 15 år gammal. Det var inga problem med skruvarna inne i ugnsutrymmet. Däremot fick jag riva bort lite delar för att komma åt torxskruvarna på baksidan. https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-grillelement-i-spis-viktigt-med-orginaldelar.324167/page-2#post-3065383 Jag tror också på att värma skruvarna och att köra med spärrskaft
Marcus Törndahl: Plockade bort front panelen och skenan och efter inspektion så var det vatten där. Efter att torkat bort vattnet och satt bitarna på plats så ... fungerar diskmaskinen igen! Helt UNDERBART! Tack så mycket för all hjälp, mycket tacksamt! :) Men! Hur kom vattnet dit? [MEDIA=youtube]g_HdRGHhXM8[/MEDIA]
nicke_ask: Enklast är nog om du har möjlighet ge originalnumret på de regulatorerna enligt sprängskissen så kan jag börja där Ena är dubbel och andra är singel. De brukar ju vara relativt billiga så enklaste sättet att få det att fungera. De två jag harde sparat från en annan ugn som var ca 10-15 år gammal men regulatorerna fungerade då. De är också märkta 13A 230 V samt att alla pinnar
slaskman: [citat] Nä, bara två i hushållet och ingen av oss, kom helt plötsligt
electroluxaren: cylindas egen välj reservdelar och sök på ditt modellnummer den stora plattan nere till vänster då och inte den ovala uppe till höger? den ovala är dyrast (1700.-)
torbeno: När torktumlaren är klar, ta ut tvätten och sprid ut den och låt den ånga av sig i 10 min. Gör sedan en bedömning av hur torr den är. Du är inte först med att tycka att varma plagg är fuktiga
MOS62: [citat] Så bort med skruven och sen är det bara att dra med andra ord?
MagHam: Vi köpte en Bosch WAY32899SN för två år sen (bästa maskin vi haft) Den är på 9 kg. Många större maskiner i konsumentsegmentet tar såpass mycket tvätt idag.
RoBo: Det är väl bara dra åt slangklämman.
: Vi hade en 60l tunna tillfälligt medan vi byggde om i avloppet. På "mix" och "eco" programmet gick det oftast precis. Mängdautomatiken ställde till det ibland. Vanligt bummulsprogram krävde 3 tömningar. Körde med sänkpump från jula och lång slang. Tyvärr fungerade inte flottören då tunnan var för liten.
electroluxaren: miele har inte samma givare som elx den ligger runt 4kohm men någon exaktare karakteristik har jag inte på konsumentelektroniker finns det ingen möjlighet att kalibrera dessa heller ej heller för ugnar motsv
Nils2019: Ja det är nog tyvärr så. Denna är inte ens ett år och min förra blev knappt två år. Jag trodde den var ett måndagsexemplar eftersom jag har haft en Candy som var bra. Det blir helt klart ett annat märke nästa gång. Jag får försöka hitta rätt propp och se om det går att stänga av eländet utan att halva bostaden blir utan el.
electroluxaren: Den tömmer lite då och Flottören talar om att det är fullt Men du kanske har fel på pumpen så den har svårt att starta ibland
Kloge: http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=76518 Om inte länken ovan funkar