Vitvaror
erik1978: I live in Denmark. I saw the forum and bought the Ilve. I bought from Mr. Giovanni Prusciano. He has a firm in Italy and one in Bulgaria. Ilve has been selling on eBay for twenty years !! He has many clients in Denmark and Sweden. He sent customer lists and I phoned two people for information. All very happy. I bought a white Majestic M12FDNE3 Fry Top. it is beautiful and works perfectly. I sent
Anonymiserad 137805: se efter hur mycket vatten dat är i maskinen när den gått en stund kolla att nivån ligger ihöjd med saltpåfyllningslocket
Lofthouse: Ska testa att lägga påsen på något. Får offra mig och äta mer popcorn för forskningen
Uffe12: [citat] Man skruvar bort gånglederna ifrån hela staget , Har aldrig bytt hela staget , oftas så får man byta även inner lucka jävligt vassa kanter , Kör det på hemförsäkringen
Sthlm1891: Det låter onekligen som det. Tack för att du tar dig tid och svarar!
Festlund: [citat] Kika in det! Såklart inte en gratis lösning men du får bort alla störande element och bara en ren häll med fläkten ”dold”. Lite olika lösningar mellan märkena men det beror vad du söker såklart. Fungerar bättre än man tror. Partiklarna med fett är tunga och sugs snabbt in då fläkten är såpass nära kärlet. Därför har traditionella fläktar jobbigt med tunga
Harpgear: Kolla youtube, det som ser omöjligt ut på instruktionen kan vara busenkelt när man istället bara ser hur det går till. På Bosch tejpar man luckan provisoriskt med dubbelhäftande tejp innan slutgiltig fastskruvning sker, kanske lika på Asko?
olof63: Tack för det, undersöker och provar med nytt dilter så får kag se om det hjälper :-)
Anonymiserad 137805: [citat] Bara ring och kolla
Danne824: Electroluxaren har rätt, byt elementslingorna i ungen. Det är isoleringen i någon av dem som är dålig. Byt alla elementen när du ändå håller på de kostar inte mycket.
anis16: Pressostaten rengjord, nu går den som en klocka igen...
torbeno: Denna är det bra pris på. Typ fjolårets modell om du kan leva med det. https://www.vitvaror-outlet.se/produkter/tvattmaskiner-och-torktumlare/tvattmaskiner/siemens-tvattmaskin-wm16xma9dn/
Anonymiserad 137805: [citat] olika anslutningar på vattenlåset löser oftast detta
hschta: Tack för ditt svar @Nixon90 Jag bor i Stockholm. Jag köpte Siemens från en butik från Tyskland. Jag gick inte för de andra varumärkena eftersom jag gick vilse i processen. Jag bestämde mig baserat på pris och modell. Jag hoppas att jag inte behöver använda reparationstjänsterna snart :)
Rubb: [citat] Tog ut Electroluxservice, han sa rätt omgående att det är kylkretsen. 1795:- kostade det med RUT, han bytte förångaren. Han sa samtidigt att det var någon relativt ny prissättning. Förut hade en sån här reparation kostat 4000+. EDIT: La upp denna post så att folk i framtiden som hittar hit får ta del av den slutgiltiga lösningen också :)
A-Man_08: [citat] Ja precis, det är en sådan. Tyckte väl att jag kände igen ljudet när den släppte vattnet, när jag var liten och hängde med morsan i tvättstugan så fanns det 2 stora vaskar som man kunde fylla med vatten. För att släppa ut vattnet vred man på ett stort svart vred under när den släppte vattnet så gav det ifrån sig samma ljud.
Alfredo: [citat] Läckage är naturligtvis alltid en risk men det största problemet är kanske att ni förr eller senare måste kunna dra ut maskinen för service eller byte. Jag skulle nog försöka hitta en lösning redan nu så man inte står där i "panik" när maskinen lägger av och i värsta fall till och med läcker. Kanske är det möjligt att "klicka bort" några rader klickgolv närmast
Uffe12: [citat] Den modellen kom i en höjd bara , men bygg en ram eller låda att sätta spisen på
Anonymiserad 137805: baksidan där vattenslangen går in
Anonymiserad 137805: denna är den korrekta ersättaren enligt electrolux 208 56 49-01/6
olof63: Tack för detta, hade någon dröm att ju närmare tyska märken jag kom, desto mer singel plagg klarar den, men då skall jag köra miljöspåret och inte skrota en väl fungerande och istället lasta mera helt enkelt :-)
Jonobe: Bump av gammal tråd här för efterkommande googlare... Hade samma problem och försökte mig på samma MacGyver-lösningar som flera i tråden... Med facit i hand så råder jag att istället bara hänga om dörrarna direkt om man har den möjligheten.
Janneman: Tack för hjälpen, skall ta en dag och försöka få av hällen och felsöka klockan.
DFYD123: [citat] Regeln är en estetisk fråga. Gissar att Bosch hänvisar till köksleverantören och i detta fallet Ikea. Sen huruvida Ikea har en färdig lösning eller inte låter jag vara osagt. Montera ihop två fronter till en finns det säkert många lösningar på men har väl inte direkt ngt att göra med höjdfrågan eller hamnar tomrummet mellan luckorna mitt i infästningen?
sheikhy: Hi igen och stor tak till alla. Jag ringt elektriker, han kom, mätta vägguttag , koppling på spisen och sa "alt är bra, bara plug n play". Man tak all, Jag kunde see att ritning på spisen är rätt men viste inget om nollan.
itgust: Hej! Kan ni tipsa om vilken fristående spis ni har och som ni är nöjda med? Kan vara både glaskeramik eller induktion.
A-Man_08: Tyvärr fick jag rådet av en granne att lyfta i bakkant så jag gjorde det. Deras fäste var monterat fel.