I
Anonymiserad 137805: [citat] Det skulle visst inte gå sa den proffesorn
15 svar · 3,1k läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] Tvättmedel ändras av tillverkarna hela tiden så det är nog svårt för 25-30 år sedan blev ocean bäst i test (lantmännen) jag har använt detta sedan dess utan anmärkning.
10 svar · 9,4k läst
D
DFYD123: [citat] ser du inte motorn om du tar bort fettfiltret under? Om du få ner dom så sitter två kolfilter på varsin sida av motorn med bajonettfattning (tror jag)
1 svar · 3,4k läst
D
Djävulssnickarn: Låter bra men det lilla problemet är att maskinen ska ner till Kristianstad, tänkte ifall den stod på en pall så man bara kunde boka så Schenker kommer å hämtar den å kör ner den hit. Såg att det fanns en Wascator i Skåne ute till ett schysst pris, enda felet med den var att programvredet stannar innan tömningen å centrifugeringen. Vad kan det va för fel? Tydligen går det om man
34 svar · 7,2k läst
·
R
RundBerg: Uppdatering/Lösning: Listerna verkade hålla tätt och eftre lite justering av skåpsluckorna finns nu ingen risk att de inte stängs tätt utan att det syns utanpå. Den värsta kylen fick en ny termostat, vilket var knöligt att hitta passande modell men sedan hyffsat enkelt att byta. Det löste problemet helt och den ligger nu på betydligt mer jämn temperatur i både kyl & frys. Den andra
24 svar · 7,0k läst
·
A
andersmc: [citat] Vad i hela friden vimsar du om? Vadå "förstabil"? Vadå "även har en cab"? Även om du bara vill tramsa sönder tråden så kan du väl försöka vara konsekvent i ditt tramsande. TS undrade om en diskmaskin rimligen gick in i den bil de hade. Du föreslog då att de skulle köpa sig en cabriolet. Så du utgick inte alls ifrån att de redan hade en cabriolet. Det har du hittat på
15 svar · 9,9k läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] Då brukar det vara en säkring som inte funkar
20 svar · 2,7k läst
·
Noodels
Noodels: [citat] En riktig elektriker bör fatta hur den ska kopplas. Det är inte din uppgift när du betalar en hederlig/ behörig elektriker som tar ansvar för sitt jobb och lämnar dessutom garantier för utfört arbete. Lycka till!
13 svar · 6,3k läst
·
A
amatörfixaren: Ok, får försöka klura ut hur det kan tänkas vara. Känns som att det är problemet, att elementet inte varit riktigt fixerat. Tack för hjälpen
6 svar · 3,6k läst
J
Jerry_885: [citat] Felkoder vet jag inte riktigt hur jag ska få fram då displayen blinkar och har sig. Diskmaskinen köptes av husets förra ägaren på askofabriken i Jung när dom flyttade produktionen. Sen stod den i källaren tills dess att vår förra gick sönder. Så saknas både instruktionsbok och garanti tyvärr. Men den har använts i ca 4år. Så tycker ju inte den borde ge upp än. Kan
2 svar · 2,1k läst
torbeno
torbeno: Här kommer du in i serviceprogram https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-diskmaskin-med-kranglande-spolarm.334934/page-2#post-3201535
1 svar · 2,0k läst
·
H
hapazard: Min AEG gör samma sak (är samma koncern), upplever det som irriterande men inte mer än så. Det finns dock inget snabbstartsläge.
23 svar · 2,4k läst
B
Brandten: Hm ja då blir det till att bygga om lite hemma då alla side by side är betydligt mindre än 2x skåp. Alternativt hitta högt smal vinkyl/skåp att ställa bredvid. :) Kan också tänka oss (nu när det inte verkar finnas) att skippa isbitfunktion och köpa kit med kyl (vattendispenser m/vattenslanganslutning) och matchande frys med enkel isbricka eller liknande.
4 svar · 3,8k läst
B
banjoatte: [citat] Idag morronen efter funkade maskinen igen. Kan ha berott på tillfälligt taskigt vattentryck
2 svar · 4,3k läst
·
Vanhedens
Vanhedens: [citat] Stort tack! Den har i princip gått varje dag i 8 år så vi är fantastiskt nöjda med den. Kan jag byta pressostat? Silarna rensas då och då men kan såklart kolla igen. Detta hände en gång för ca 1 månad sedan också annars gått klockrent.
2 svar · 1,2k läst
·
Stefan N
Stefan N: Lite bilder skulle underlätta att bedömma om det bara är att skicka dit.
4 svar · 1,0k läst
A
Avemo: Man måste ju fråga sig vad man vill uppnå med att byta delar i förebyggande syfte. Gäller det ekonomi är det givetvis billigare i längden att byta delar som går sönder om de går sönder i stället för att byta allt som man tror kanske kommer att gå sönder snart. Är det oro för följdskador av typen fuktskador borde punkt ett vara att se till att ha plasttråg under apparaterna med
16 svar · 2,4k läst
A
Anonymiserad 137805: Gasvarnare kan vara bra oxå samt anordning för att regelbundet kolla anläggningens täthet. Sen får du fixa utrymme för tuben oxå
2 svar · 521 läst
holmberg87
holmberg87: [citat] Det var den jag var ute efter! Men slut i mitt varuhus...
17 svar · 5,9k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] reklamera
5 svar · 1,6k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] Mycket intressant tanke vad som hänt ifall Cylinda de första åren på 2000-talet bestämt sig för att bli ett "Svenskt Miele" med högklassiga produkter, byggda för lång användning och prissättning i paritet med eller över Miele. Förutsättningarna fanns. Produktion i Sverige givetvis, varför inte i Jung? I det konceptet ingår en hel del ärlig konsumentinformation om
6 svar · 18,5k läst
oobum
oobum: Ca 150 kronor från Bosch. https://www.bosch-home.se/eshop-produktlista/00611474 Dock vet jag inte vad din har för serienummer, men fanns väldigt bra sprängskisser på deras hemsida. Fanns ganska mycket billigare här; https://www.nettoparts.se/shop/g-traadkorgsdelar-diskmaskin-21587c1.html
3 svar · 5,2k läst
·
J
Anonymiserad 137805: är Elementet helt? Du får bryta dig vidare in i maskinen för att hitta startkondensatorn
25 svar · 25,1k läst
·
E
Ekliptikan: Tack för svaret! Det visade sig vara handhavandefel från min sida; när jag läste manualen till Ikeas elektroniska avstängare såg jag att om man öppnar vattnet via fjärrkontrollen så stängs det automatiskt av efter 4 h, det var alltså anledningen till att den i då och då fick dålig tillförsel. Om man istället öppnar via centralenheten så är det öppet tills man stänger manuellt
2 svar · 2,6k läst
M
morgi: Ingen framgång ännu. Nu ligger jag i soffan och låtsas som tvättmaskinen fungerar :)
5 svar · 2,4k läst
·
N
Noyans: [citat] Tackar!
3 svar · 2,7k läst
N
3 svar · 2,7k läst
T
Anonymiserad 137805: EUs standard är 230V därför fasas alla 400v konsumentprodukter ut. likväl som bredden är 60cm därför försvinner den överlägsna 70cm varianten Induktion har alltid varit 230v anslutningsspänning vanliga glashällar har funnits som både och. spisar finns fortfarande i 400v utförande men urvalen minskar, dessa är ju till för de som lätt bara vill byta ut sin gamla produkt utan att
2 svar · 926 läst
D
Danii KD: Jag drog ut sladden och lät den vara så ett tag sedan fungerade det igen, vilket tur, inte kul när man är sju i huset :dizzy:
2 svar · 4,0k läst
Magnus1968
Magnus1968: [citat] Japp. Direkt bakom sidostycket på utsidan. Jag blåste med munnen i slangen där det var stopp.
8 svar · 3,2k läst
S
StellaMaris: Ok tack för råd! Ska ta nya tag idag.
3 svar · 4,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.