J
Anonymiserad 137805: Jaha du har låtit den frysa sönder. Ta bort tanken och tryck ner gummina med stödring. Så blir det tätt
1 svar · 1,6k läst
·
T
Thomas_AA: [citat] tack för all hjälp. Den diskar betydligt renare nu i överkorgem.
18 svar · 7,7k läst
J
Janneman: Jag har läst att ett nytt batteri kostar ca 1000 kr. Tror t.o.m. att Electrolux själva skriver att det är bättre att köpa en ny dammsugare. Mitt batteri tar laddning och lampan lyser blå. Den blinkar till varje minut som den skall göra. Har jag tur så är det någonting vid motorn som gett upp. Kanske något relä, konding eller liknande.Helst inte själva motorn för den är nog dyr.
10 svar · 3,2k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] För det priset kan du välja vilken som. Det är botten modeller med enkel styrning
1 svar · 2,5k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] Bra ide
8 svar · 2,9k läst
P
Paul-Marie: Hi All, I had a bad experience, i bought an oven, and the kylfläkt which is integrated to the oven, is very noisy. Have had such an experience ? and which oven would recommend? Thanks, /PM
0 svar · 533 läst
G
Giorno: [citat] Hej igen, tack för tipset [citat] Tack för tipset, vi körde en lång avfrostning och det verkar ha löst sig. :)
4 svar · 5,2k läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Orkar inte googla nu igen, men jag stötte då på sådana när jag tittade på dom större kraftigare modellerna. Problemet är att av någon märklig anledning så står det oftast inte vilken säkring som krävs, för att få reda på det så fick jag googla vidare eller ställa frågor på sajten som säljer ugnarna. Man kan tycka att en sådan uppgift skulle vara obligatorisk
6 svar · 2,6k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] om du hittar var den skall sitta så använd snabblim det innehåller lite cyanid men det tar ni inte skada av smältlim kan funka eller silkonlim troligen har mer skadats så att byte av ismaskin är det enda säkra
1 svar · 1,0k läst
torbeno
torbeno: Mittmodellen har klart fräckare display men det hade inte jag lagt pengar på.
2 svar · 2,0k läst
·
J
Joppe12345: Hittade du någon lösning? Min torktumlare låter likt din korta perioder när man torkar. Öppnade upp och rengjorde men trots det så låter den lite till o från fortfarande
6 svar · 5,0k läst
·
moore1
moore1: Det är en Electrolux.. Har gjort ren kretskortet bakom displayen och även strömkretskortet. Nu fungerar ugnen som den ska igen. Puh!
2 svar · 1,8k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] Billigt!
9 svar · 1,1k läst
·
K
kelegris: Lagad idag på garantin. Det var magnetronen, guldstjärna
4 svar · 4,4k läst
P
Peter_K: Ok va bra, helt omöjlig att rensa.
2 svar · 2,0k läst
·
K
Anonymiserad 137805: troligen har kineserna lagt in 3-år som bäst före datum
1 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: Det var inte mycket. Det är väldigt svårt att förstå måttskissen för denna fläkt: https://www.franke.com/se/sv/hs/products/hoods/600-serien/110-0492-559_detail.html Men det är något som är 246 mm. Den här verkar behöva 261 mm, om det är vad du har: https://www.franke.com/se/sv/hs/products/hoods/600-serien/110-0350-549_detail.html Jag föreslår att du kontaktar Frankes kundtjänst
3 svar · 1,0k läst
U
ungern: [citat] Vi fick samma problem med lukt efter många år utan problem med vår gamla diskmaskin. Den byttes ut mot en ny, som började lukta illa efter bara en månad. Provade alla tips, och körde ättika, citronsyra, Finish blåa flaska, inget höll mer än någon dag. Något som ingen har sagt, och som till slut löste vårt problem, var att fylla på salt! Jag kom på att när saltet tog slut
11 svar · 4,3k läst
A
Avemo: Som tillägg kan nämnas att de två sista alternativen trefas respektive tvåfas 230V används i delar av Norge och knappt någon annanstans. Har du tre faser, nolla och jord framdraget är det bästa som sagt att koppla 400V 3N~.
4 svar · 1,7k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] Man måste ställa om till sommartid och det är viktigt att kristallen är kalibrerad annars får man inte noggrannheten på 1/25000-dels sekund, en hundradels sekund fel... Stöper den rosa elefanter vilket kan vara kul iparty samanhang
4 svar · 1,2k läst
J
Anonymiserad 137805: Går gör det Kort ca1700. -
7 svar · 4,9k läst
·
Ö
öringen: Det låter ju bra. Man vill ju inte att garantin sätts ur spel.
8 svar · 7,2k läst
[SH]
[SH]: [citat] Tror en stor del av problemet ligger där. Allt är sjukt prispressat idag, folk förväntar sig att en tvättmaskin ska kunna köpas för 4-5000 kr och tycker de tar i om de lägger 10000 kr på maskinen. (Här hemma rullar en Miele-tvätt från 2004 och en 12 år gammal tumlare av samma märke. Ugn och häll från Siemens är 14 respektive 10 år och välanvända men även fungerande.
69 svar · 10,9k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Min billiga induktonshäll och ugn som jag köpte på IKEA för 10 år sedan funkade helt utan anmärkning tills vi flyttade nyligen.
3 svar · 921 läst
P
Peter321: [citat] Ja det skulle nog kunna vara så att det är en del vatten i den. Vilken bra info med garantin, det ska jag kolla upp!
2 svar · 6,9k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] ingenting är omöjligt
11 svar · 5,6k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] troligen kabeln i dörren en 6ledare vilken inte finns att få tag på längre
7 svar · 1,3k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Var beställer jag? Hos oss är jag roboten. :surprised:
39 svar · 10,9k läst
·
B
Baselord: [citat] Tack! Lutar nog åt att testa med IKEAs stommar och hoppas att det blir snyggt!
2 svar · 2,2k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] tänk på att höjden är fast den går ej att justera så att den passar ev bänkskiva
5 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.