4 861 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Frågor gällande installation av Diskmaskin
Okej, så det går bra om inloppsslangen går runt i en cirkel så där?T tergo skrev:
.På bilderna visar dem att den ska helst vara rak, men känns svårt att uppnå. Det borde väl vara tillräckligt mycket tryck i vattnen att den tränger fram även om den går runt i cirklar tänker jag.
blir kanonM Mg123 skrev:Tack för svaret!
Vet du något om hur inlopp och avlopp slangarna ska sitta? Dem var mycket längre än vad vi behöver, så det blir lite svårt att lägga dem enligt hur tillverkaren vill ha dem.
Så här skulle inlopp se ut:
[bild]
Men det är också möjligt att hänga upp slangen som ett upp och ner vänt U bakom diskmaskinen först och sedan in från sidan till vasken. Skulle det funka?
Två alternativ för avlopp slangen:
[bild] [bild]
Det upp och ner vända U:et tror jag skulle funka, men då tävlar den om samma plats som Inlopp slangen.
Vad tror ni?
rörisar brukar fästa dessa med kopparöverfallM Mg123 skrev:
Klicka här för att svara