T tergo skrev:
avloppsslangen skall upp så högt som möjligt , inloppsslangen har ingen betydelse om den går upp eller inte
Okej, så det går bra om inloppsslangen går runt i en cirkel så där?

.På bilderna visar dem att den ska helst vara rak, men känns svårt att uppnå. Det borde väl vara tillräckligt mycket tryck i vattnen att den tränger fram även om den går runt i cirklar tänker jag.
 
P
M Mg123 skrev:
Tack för svaret!

Vet du något om hur inlopp och avlopp slangarna ska sitta? Dem var mycket längre än vad vi behöver, så det blir lite svårt att lägga dem enligt hur tillverkaren vill ha dem.

Så här skulle inlopp se ut:
[bild]

Men det är också möjligt att hänga upp slangen som ett upp och ner vänt U bakom diskmaskinen först och sedan in från sidan till vasken. Skulle det funka?

Två alternativ för avlopp slangen:
[bild] [bild]

Det upp och ner vända U:et tror jag skulle funka, men då tävlar den om samma plats som Inlopp slangen.

Vad tror ni?
blir kanon
 
  • Gilla
Mg123
  • Laddar…
P
M Mg123 skrev:
Okej, så det går bra om inloppsslangen går runt i en cirkel så där?

.På bilderna visar dem att den ska helst vara rak, men känns svårt att uppnå. Det borde väl vara tillräckligt mycket tryck i vattnen att den tränger fram även om den går runt i cirklar tänker jag.
rörisar brukar fästa dessa med kopparöverfall
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.