4 731 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Cylinda Sverigetvätten IND N 454570
den borde inte vara slut men denna är ju gjord i början på Slovenien eran.
Gorenje förenklade och försämrade maskinerna ganska omgående.
det sitter två balanseringsfjädrar uppe på baljan en i framkant och en i bakkant är någon av dessa av eller lossnat så kan det bli lustiga fenomen
enklast att kolla genom att ta av locket men man kan få ett hum om man tittar på utrymmet runt luckan om det är lika mycket luft runt om.
Gorenje förenklade och försämrade maskinerna ganska omgående.
det sitter två balanseringsfjädrar uppe på baljan en i framkant och en i bakkant är någon av dessa av eller lossnat så kan det bli lustiga fenomen
enklast att kolla genom att ta av locket men man kan få ett hum om man tittar på utrymmet runt luckan om det är lika mycket luft runt om.
Detta har jag kollat på, trodde också att en fjäder var sönder eller av. Trumman sitter fint centrerad men är väldigt rörlig i sidled.electroluxaren skrev:den borde inte vara slut men denna är ju gjord i början på Slovenien eran.
Gorenje förenklade och försämrade maskinerna ganska omgående.
det sitter två balanseringsfjädrar uppe på baljan en i framkant och en i bakkant är någon av dessa av eller lossnat så kan det bli lustiga fenomen
enklast att kolla genom att ta av locket men man kan få ett hum om man tittar på utrymmet runt luckan om det är lika mycket luft runt om.
Är dämparna jobbiga att byta?
Finns det någon servicemanual man kan ladda ner?
Redigerat:
sök på " asko wm70"K kip_70 skrev:
dämparna är inte jobbiga att byta vissa sitter tight. man byter en i taget.
I går testade jag med att bara flytta fjädrarna på trummans ovansida, satte dem i de innersta hålen och det verkar att ha hjälpt. Dottern körde två tvättar och maskinen stod kvar där den skall stå och trumman slog inte emot sargen.
Kände på dämparna och de verkar inte vara på topp. Frågan är om det är lönt att lägga ner nästan 2000:- på att reparera den eller köra så här till den är slut.
Det kan väl inte påverka något direkt att fjädrarna är spända lite hårdare.
Kände på dämparna och de verkar inte vara på topp. Frågan är om det är lönt att lägga ner nästan 2000:- på att reparera den eller köra så här till den är slut.
Det kan väl inte påverka något direkt att fjädrarna är spända lite hårdare.
Bytte stötdämparna i går och trumman känns stabilare och slog inte emot kanten på den tvätt som kördes men tyckte att trumman rörde sig lite för mycket i sidled när den startade centrifugeringen, men det är kanske normalt. Det är väl bara stötdämparna och fjädrarna i toppen som håller den på plats. På tal om fjädrarna så flyttade jag tillbaka dem till första hålen som de suttit i från början, skulle kanske låtit dem sitt kvar i de innersta, kanske blivit lite slappare under åren.
Klicka här för att svara