Vår Siemens iq300 torktumlare började plötsligt låta illa. Riktigt illa. Drar jag runt trumman manuellt låter det som att någon lagt en näve grus på något hemlig ställe som trumman gnids mot. Den typen fel finns såklart inte i handbokens felsökning.
Men erfarenhet av att fixa vitvaror är noll, men jag är rimligt händig. Är det här något jag borde ge mig på själv, eller ska jag ringa någon vuxen direkt? Pengar har jag om en reparatör är det smarta valet, men om någon säger var ”grusrensarluckan” sitter och att det är enkelt, så testar jag gärna.
Om jag är duktig och letar kanske jag hittar kvittot som är mellan två och tre år gammalt.
Men erfarenhet av att fixa vitvaror är noll, men jag är rimligt händig. Är det här något jag borde ge mig på själv, eller ska jag ringa någon vuxen direkt? Pengar har jag om en reparatör är det smarta valet, men om någon säger var ”grusrensarluckan” sitter och att det är enkelt, så testar jag gärna.
Om jag är duktig och letar kanske jag hittar kvittot som är mellan två och tre år gammalt.
Ja, det gick ju fort. De som klagar på hög timkostnad kan ju jämföra med det här. 4 minuter för 990 kronor ger nästan 15 000 per timme efter RUT. Själv tycker jag att det var ett bra pris för att få en ”ny” torktumlare. Han hann till och med visa mig hur jag skulle göra själv om det hände igen.
Den här lilla rackaren satt inklämd innanför en gummilist och gömde sig. In med huvudet för att höra om ljudet satt bak eller fram, sedan känna efter med en smal mejsel och så bända och hoppas få loss den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här lilla rackaren satt inklämd innanför en gummilist och gömde sig. In med huvudet för att höra om ljudet satt bak eller fram, sedan känna efter med en smal mejsel och så bända och hoppas få loss den.
Vad skönt att det var relativt enkelt i alla fall
Själv fick jag plocka ut avklippt spik och trallskruv från utloppspumpen på tvättmaskinen häromdagen.
Hade tvättat mina arbetsbyxor och trodde alldeles bestämt att fickorna var tomma
Själv fick jag plocka ut avklippt spik och trallskruv från utloppspumpen på tvättmaskinen häromdagen.
Hade tvättat mina arbetsbyxor och trodde alldeles bestämt att fickorna var tomma
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Bästa svaret
Produkter som diskuteras i tråden