P
PsychoCheF: Enegiklasserna håller på att ändras, för att få bort alla + nya skalan går från G till A om jag minns rätt. Så en som var klassad A+++ kan vara en E klassad vara på den nya skalan För kylprodukter tror jag att det började 1/3 så det är ganska nytt.
5 svar · 2,7k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] Ja det är inte ovanligt att man hittar mazarinformar och gummiband där
8 svar · 2,0k läst
P
pompakumla: [citat] den är gammal men knappt använd
1 svar · 1,0k läst
Johan Enander
Johan Enander: [citat] Tack! Misstänkte att det kunde vara något sånt. Får skicka räkningen till förra ägaren :)
2 svar · 1,1k läst
O
Anonymiserad 137805: [citat] Pumparna är billiga
3 svar · 3,8k läst
lagomroligkille
lagomroligkille: Tack electroluxaren och scasi!
28 svar · 4,2k läst
·
useless
useless: [citat] Normalt sett så är det bara huvuddiskningen och sista sköljningen som görs med varmt vatten. Utöver det är det en fördisk och 2-4 sköljningar som görs med kallt vatten. Så istället för att värma två omgångar vatten kommer maskinen att använda 5-6 omgångar värmepumpsvärmt vatten vilket gör att du inte kan räkna hem värmepumpens högre verkningsgrad rakt av. Har
8 svar · 2,7k läst
H
Harald Blåtumme: Du kan öppna luckan när som helst även under drift, magnetronen stängs av omedelbart via luckans brytare. Sedan finns givetvis möjligheten att det skulle kunna bli fel på maskinen så att magnetronen kan vara aktiverad om luckan är öppen, sannolikheten för detta ser jag som näst intill obefintlig - med tanke på hur ofantligt många mikrovågsugnar som varit och är i drift sedan ca
13 svar · 7,5k läst
I
Isakan: [citat] ah tack!
4 svar · 1,8k läst
T
tergo: [citat] normalt är där lite vatten i brunnen
7 svar · 4,0k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Ja frågan är om ev anslutning till den lossnade när vi frostade av den i vintras... Ska hålla lite koll och det är ju värt ett försök att ge den lite kärlek!
7 svar · 4,4k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] och vilken tilluft sen!!!
2 svar · 2,1k läst
O
Orion78: [citat] pratade med electrolux supporten igår och boka servicetekniker för 1795:- ingår allt även bytte av delar som te.x kompressorn och annat också plus 1års garanti på utförd jobb. köpa loss delen själv kostar 1907kr.
4 svar · 955 läst
·
MTech
MTech: [citat] Kommer ikväll, är på jobbet nu
9 svar · 4,0k läst
·
T
Traven: Tack för alla svar. Jag har väl bestämt mig för att sluta kommunicera med henne, Verkar inte leda till något alls. Hon menar ju att torktumlarern aldrig fungerat och hänvisar till hennes mail där jag lyckades förklara att hon ställt in fel program för att få tvätten helt torr ( Hon körde på stryktorr tvätt eftersom tiden var kortare på det programmet) När jag yckats förklara det
11 svar · 2,7k läst
I
Isakan: [citat] Ta [citat] Haha, tack för tydligt svar! Tar till mig det :)
4 svar · 1,6k läst
G
Anonymiserad 137805: 8an är bättre
16 svar · 9,4k läst
Demmpa
Demmpa: Alldeles för lite information. På hur du skriver låter det även som att du har haft en tråd/fråga igång tidigare där du fått svaret ”byt termostat”, om det är så, fortsätt på den tråden, annars ge mer info. Tillverkare, modell? Ålder? Hur ofta går kompressorn? När började problemet? Hur kallt är det? Vad är termostaten inställd på?
1 svar · 1,1k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Jaha?
5 svar · 3,1k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] det är en bra ide att rengöra nivåkammaren där slangen sitter när man ändå bemödat sig med att ta bort den i synnerhet när ventilen såg ut som din inuti. 1/4- del upp på glaset är rätt normalt under tvätt och lite mer vid skölj
22 svar · 5,0k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] 149C men vart fick du Fahrenheit ifrån? vi lever ju tyvärr inom EU. och där är väl Kelvin mest rätt
10 svar · 5,1k läst
·
EriZet
EriZet: Tack för svaren, även om det inte var vad jag hoppades på. Då verkar det i varje fall inte varit fel på mina sökmetoder. Det blir till att försöka bygga någon snygg lucka till ett inbyggnadsskåp utan front då. Dessutom får jag se över ventilationen och hur den ska gå till. Tack.
4 svar · 1,0k läst
V
Vaskatrollet: Ok. Jag tror det finns en i Malmö där jag bor. Har inte Elgiganten eller Electrolux sådant?
5 svar · 2,3k läst
·
H
Harald Blåtumme: Vi har en Bosch med Zeolit-torkning och den fungerar helt perfekt. E-Nr SMP46MS07S/74 Type: SD6P1B Här har jag lämnat litet info om maskinen, att jämföra intryck mot: https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskin-ska-man-vaga-vaelja-en-ny-med-bestickbricka.266861/page-2#post-4006789
12 svar · 7,8k läst
W
Anonymiserad 137805: nu vet jag inte vad maskin du har men de nyare har rätt dålig elektronik och är det inte garanti så är det inte lönt att fixa
4 svar · 4,5k läst
Z
zica: Det är rätt. Det ska vara så. Det inre elementet är grillelement.
3 svar · 1,4k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Den här 2.50 är lika dant uppbyggd som fft1200 mm Fyra direktval mm Den ser jättefin ut och om den fungerar tycker jag verkligen att du skall slå till
14 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.