RilleRock
RilleRock: [citat] Tills du fått offerten sen vill du göra det själv :cool:
9 svar · 2,1k läst
E
etompau: Alltid spänning om du har kvar ditt abonnemang. R&T (Ring/Tip) är jänkarnas benämning på teleledningarna.
6 svar · 3,9k läst
·
J
Jocke_BP: Backade till 2.14.2 och det fixade problemet :) sudo su -s /bin/bash homeassistant source /srv/homeassistant/bin/activate pip3 install requests==2.14.2
1 svar · 2,4k läst
·
M
Mr L: Vid varje strömbortfall så nollställs klockan till 2010-01-01 i HC2 vilket gör att även om den startar upp igen så är datum och klocka fel. Detta gör att scener körs vid fel tidpunkt. Har någon bytt batteri på en HC2?
0 svar · 776 läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Det menas nog en 4220 dvs en SPC utan nätverksanslutning. Den kan inte byggas ihop på xbus.
5 svar · 977 läst
A
Antemannen: [citat] Inte kopior, med grå marknad mena jag att man inte kan få support/garanti direkt från Hikvision som slutkund. Det skrevs att dom bara ville sälja till installatörer och inte vanliga konsumenter men nu när jag googla hitta jag inget mer. Kanske bara var rykte dom skrev på nån nyhetsida jag läste. Skrevs även på ett forum men som sagt kanske rykte för hittade inget mer om det.
45 svar · 7,6k läst
·
H
henlin431: Har monterat ett gäng HIkvision, 2135 darkfighterserie och har satt dessa i takfoten en bit in, väderskyddade. Kabelhärvan har jag dragit upp på vinden. Det finns lite olika anledningar att inte ha kablar åtkomliga. Fukt är inte det största problemet. Om du låter de hänga synligt kan någon jacka in sig på ditt nät med enkelhet. Skulle någon av kontakterna åka på kondens när de
9 svar · 1,7k läst
·
H
henlin431: Tråkigt att säga men larmbehovet i Sverige lär hålla i sig, vilket jag själv tycker är skitbra eftersom jag älskar kamerasystem/säkerhetssystem! Jag ville ha Verisure men gick mot Sector då de motsvarade det jag ville ha och ville betala för. Verisure var snäppet dyrare (men hade lite mer fancy funktioner). Ett tips för alla som vill koppla ihop sitt larm med eget kamerasystem:
25 svar · 24,5k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Ajax larmet Går att köra på ip, ip+gsm eller bara gsm Tempgivare i alla enheter 230V-relä finns Rökdetektorer finns (går att ställa in interconnected dvs larmar 1 tjuter alla)
7 svar · 2,9k läst
C
Christer Bill: Blir att bygga på labbänken och se vad som händer...
2 svar · 1,2k läst
·
UPS-tekniker
UPS-tekniker: Nej det fungerar inte, då måste du ha en annan/extra sändare/uppringare.
6 svar · 1,6k läst
L
Lars48: [citat] Det måste vara nåt fel på kontot. Det bästa är om du mejlar Protexus, de fixar. Det är inte nåt man kan åtgärda själv.
5 svar · 2,9k läst
V
Variabel: OK så då finns det ingen anledning att skaffa en miljöcentral? Hur ställer man in så att när fuktsensorn slår till så ändrar den utgång 3 som vattenventilen sitter på. Visa gärna med en skärmbild förstår inte riktigt hur man skall ställa in orsak och verkan
17 svar · 3,3k läst
·
L
Larre: Har ingen erfarenhet av larmet som sådant, jag köpte mitt gamla DSC larm från USA för några år sedan. Men när det gäller Vikinglarm så har jag försökt komma i kontakt med dem via support och email utan resultat. Är inte speciellt imponerad av deras kundservice.
3 svar · 2,0k läst
J
Jonas L: Precis samma fråga som jag tänkte starta en tråd om. Vill också veta...
1 svar · 737 läst
J
Jocke_BP: Hej, Köpte en Fibaro dual switch från Kjell som jag kopplat till min Razberry Domoticz server. Efter att jag pair-at den kan jag bara tända/släcka den ena av de två kanalerna. Den ena kanalen kan jag styra via strömbrytaren på väggen (återfjädrande) och via Servern (Domoticz), status uppdateras i servern om jag använder knappen. Den andra kanalen kan jag tända och släcka via
0 svar · 1,0k läst
C
cazet: ok ska testa det tack å bock
2 svar · 644 läst
V
Videonisse: [citat] Vilket bra tips! Verkar bara vara knappt 10kr dyrare än motsvarande MC 250 så är ju ett utmärkt val när det är dags att byta ut en trasig. :-)
30 svar · 3,4k läst
·
gol
gol: Du måste ha ett installatörskonto för att använda SPC Connect Pro. Vad är det du saknar som du inte kan göra i webbgränssnittet?
1 svar · 3,9k läst
·
R
Rickard_C: Jo du är på rätt väg. I Jungs värld är det en sensor/knappmodul + knappar + en ram som utgör en enhet. Jung har tre serier, en F20 en F40 och en F50. https://www.jung.de/en/online-catalogue/70600616/ Vi har valt F40 serien då vi tycker att den har bäst utseenden. Den finns på deras hemsida här https://www.jung.de/en/online-catalogue/70600775/. Där ser du vilka knappmoduler som finns
5 svar · 2,1k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Finns yoyocam De har några olika modeller
2 svar · 1,5k läst
IngemarB
IngemarB: Jag håller med om att det var lite svävande. Men när jag kopplade Nexa IPR-3500 direkt på nätspänning, dvs inte via strömbrytaren så fungerade det. Min fråga var mera om någon försökt samma sak och visste att det inte skulle funka.
2 svar · 1,0k läst
J
johstr: [citat] Hej! Först, tack för en god idé! Om man då tänker sig z-wave... Allra enklast vore nog ändå att byta sladd till en med 5 ledare och koppla så att rörelsedetektor och lampa får varsitt ledarpar. På exvis Qubino Flush 2 kopplar man ju då fas via "strömbrytaren", i det här fallet den inbyggda rörelsedetektorn, vidare in på I1. Lampan tas ut på Q1. Om det sitter två lampor
32 svar · 3,7k läst
svartöra
svartöra: Telldus Duo verkar utgå ur sortimentet och reas hyfsat av återförsäljarna. Inet säljer dem för 299 kr. Dags att köpa på sig som reservdel för dem som vill.
0 svar · 559 läst
F
fiskbuggaren: Jag fick en ny och den fungerar som väntat. Tråkigt med saker som är trasiga redan vid leverans (även om det förstås förenklar garantiförfarandet jämfört med om det rasar senare).
5 svar · 1,3k läst
·
RilleRock
RilleRock: [citat] Det får du göra under händelse med och/eller funktion.
30 svar · 7,8k läst
·
anders07
anders07: [citat] Jag har inte datorn med mig nu (arbetsresa) så jag får kolla imorgon och lägga ut dem här.
18 svar · 3,6k läst
·
V
Variabel: Det står att kameran är offline även när jag söker den via appen ping. Kan det vara något fel på den hänger sig även ofta när jag går in i den via webbläsaren
10 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.