Hej!
Har börjat montera ner det gamla Securitaslarmet för att ersätta det med ett SPC.
Det gamla larmet kommunicerar bara via fasta telenätet. Jag har svårt att se var telekablarna är kopplade någonstans. Någon som vet det borde vara? Första plinten längst ner till vänster som heter ”DATA”?
Har börjat montera ner det gamla Securitaslarmet för att ersätta det med ett SPC.
Det gamla larmet kommunicerar bara via fasta telenätet. Jag har svårt att se var telekablarna är kopplade någonstans. Någon som vet det borde vara? Första plinten längst ner till vänster som heter ”DATA”?
Tyvärr finns inget jack. Antar att larmet är kopplat som första jack och att trådarna går direkt från fasadmätarskåpet alt något annat jack. Nu behöver jag identifiera telefonikablarna för att kunna koppla in ip-telefoni.
Är det gamla telfonin urkopplad? Annars borde du kunna mäta var du har DC 40v tror jag det skall vara. Växelspänning ~110v när det ringer har jag med för mig det var.
Klicka här för att svara

