leby
leby: [citat] Nästan så blev det. Det blev inte Jolly då dom inte gick i "spotthålet" men principen densamma. Jag tog faktiskt de drivers som följde med spottarna som gav 15-24 v och matar qubinon med den. sen matar qubinon drivern på 0-10v ingången precis som du antagit. Jag har en en monostabil brytare som jag dimmrar qubinon med. Nackdelen är väl att det blir mycket grejer i "spottkoppen"
26 svar · 6,1k läst
·
B
barfotalasse: Finns några uttryckliga krav på hur låsning och larmning av utrymningsdörren ska fungera, och hur har du tänkt det? https://www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/Foretag/inbrottsskydd/lasning-%20nodutrymning.pdf Men är det en privatbostad så är väl den dörren egentligen bara en möjlig tredje väg ut ur lägenheten, en väg som aldrig används, eller..?
3 svar · 977 läst
Gurkan33
Gurkan33: Hej någon som är nöjd med Säkra larms larm då jag hört både ok?
0 svar · 1,3k läst
AAT
AAT: [citat] Den röda dioden lyser för att skåpet är öppet (är en fjäderbrytare där mitt i bild) men visst jag ska mäta lite. Ingen som har en instruktionsbok?
4 svar · 2,7k läst
·
H
hanpa: Jag förstår att flertalet kunder inte bryr sig om något "extra" om de bara är ute efter att få ner premien. Jag bryr mig inte ett dugg om premien utan bara om hur larmet fungerar. Förstår att det är skillnad om larmet är kopplat till larmcentral och pollas. 1 gång per dygn verkar lite väl slappt! Jag har kontrollmätt ungefärlig förbrukning på larmet men tycker att det är bättre
13 svar · 5,6k läst
J
Jocke_BP: Installerade Z-wave Razberry moduken som "Open Z-wave USB" sen funkade det - läste instruktionen lite dåligt.. eller snarare blev lite förvirrad då man kunde välja "Rasberry's GPiO port" vilket är precis vad det är... men det var fel.. Skriver ifall nån annan undrar..
1 svar · 1,0k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Blev en Philips Hue idag. Ok start kit pris på det jag behöve på rea hos K-rauta faktiskt. Börjar där.
2 svar · 1,5k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] Har en på iPhone
8 svar · 4,0k läst
C
cazet: nu har jag lyckats att få in Espeasy build :148 i Sonoff:en det verkar inte som att jag får in v2 builden men skit samma för ögonblicket nu gäller det att konfa upp den i Domoticz , tar gärna tips på hur den ska konfas :D
2 svar · 1,3k läst
B
Boan: Hej Någon som har erfarenhet av Hosafe IP kameror? verkar ju lite enklare, men de kanske duger ändå? onekligen välidigt billiga.. https://www.amazon.de/gp/product/B01FVT7U66/ref=s9_acsd_simh_hd_bw_b879NP_c_x_w?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=merchandised-search-3&pf_rd_r=WDB2RRMGBNF5BX1YAJAF&pf_rd_t=101&pf_rd_p=ee8b504f-b2a9-5d6b-9fe6-5613e5d9cb5a&pf_rd_i=119915031
0 svar · 748 läst
J
jimmyboy_666: Ibland undrar man om du är jultomten. Jobbar med teknik men Siemens manual som jag har utskriven yppar ju inte detta ens;) Får kolla på uppgradering efter alla klappar ;)
12 svar · 2,4k läst
·
P
Patrik Nilsson76: Tack för tipsen! Nu börjar väggar och tak sättas dit så ska kolla detta asap.
13 svar · 3,4k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Det är ett Chuango G5 system. Är inte så insatt i dessa, men finns info om man googlar lite.
3 svar · 2,2k läst
J
JSNIP: Hej, Har kopplat sex trådar från sirenen: Bild 1: visar centralens uttag Bild 2 schema https://drive.google.com/open?id=1_On44eNkD64-xkSrBRexcIDdJs2s8yTX Var ska dessa dras till i centralen? Just nu blinkar sirenen men låter inte. 1. vit - Beacon 2. gul - siren 3. röd - 13-14.2 Vdc 4. Svart - (-)aux power 5 grön - tamper 6 blå - tamper grön o blå trot jag jag har rätt på ändå. Lagt i
0 svar · 1,1k läst
L
Liteavvarje: Jag tänker bara , är det samma fas från centralen till alla dom ställen som dom gått sönder är det så kan det vara ett nollfel i centralen med överspänning som följd , det tål dom inte . Har något annat blinkat när det gäller lyse , om inte så är det nog inget nollfel på inkommande noll I övrigt ingen erfarenhet av dessa
1 svar · 1,8k läst
J
jockelindstrom: [citat] Låter bra. Jag har ingen panik. Ska bli kul att se vad det är. Tack för tipset.
12 svar · 1,4k läst
Vispen74
Vispen74: Säkert gammalt nu, men sedan en tid tillbaka så har EyezOn en egen app till både Android och iOS som är bra.
3 svar · 1,3k läst
R
Rypos: Någon i Göteborgsområdet som har en PC-LINK kabel till Neo-larmet att låna ut?
194 svar · 59,7k läst
·
anders07
anders07: Det var Broadlink support som skrev att vissa enheter är "coded", enligt dem t.ex. garagedörröppnare och vissa nyare enheter som Nexa. Dessa fungerar inte med Broadlink pro enligt dem.
4 svar · 4,5k läst
L
Liteavvarje: Hur gör du om dom skruvar ur huvudsäkringarna om det ska tjuta med 230V , Nja du får nog ha det batterivägen och du ska vara säker , Kanske du har larm för spänningsbortfall ,( normalt tjuter det inte då , bara larmar ), men det hjälper inte om spänningen försvann
1 svar · 5,6k läst
T
toolman77: [citat] Det är precis vad jag har. Elementen är ställda på 22gradet och hela slingan ligger över en kontaktor. När kontaktorn är dragen så styr elementens tempstat hur varmt det ska bli. Istället för att låta kontaktorn vara dragen hela tiden så styrs den av en extern bimetelltermostat som när det går under 10grader drar kontaktorn. Den ligger alltså före elementens termostat och
48 svar · 14,2k läst
H
hanpa: Säkert inget större fel med Plejd, om man nöjer sig med enklare automatisering. Men då deras lösning är helt egen så vet man inte om de finns kvar på banan om 5-10 år. Finns reservdelar då? Finns apparna kvar? Finns deras molntjänst kvar? Ingen vet.
6 svar · 12,9k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag kör med Ontech master + slave sedan många år tillbaka främst för att kunna slå på värmen i förväg. Det går även att kolla temperaturen. SMS-kommando går att använda men nu är det appen som gäller. Jag har Telia kontantkort.
12 svar · 18,4k läst
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Placering är a & o när det gäller s.k. husdjursdetektorer Kolla spec'en för detektorn vilken höjd den ska sitta på. Vissa modeller är justerbara ljudmässigt medans andra är är mer strikta De har svårt för rörelser upp/ned så bord, hyllor, trappor och annat man vet med sig att katterna gärna klättrar upp/ned på bör undvikas i detektorer område. Närmare blir också känsligare
7 svar · 2,7k läst
G
GGL: Någon som vet hur man fabriksåterställer twinlink 3001 sms?
0 svar · 1,2k läst
hahalj
hahalj: Är det någon här som har erfarenheter av NEXUS GW-3GS att dela med sig av? Det verkar prisvärt, men håller det vad det lovar? Bu eller bä?
0 svar · 2,5k läst
M
Millox: Det är en annan burk, jag kör med begagnade maskiner för hela slanten ;-) Jag har även integrerat KNX med en MQTT som ligger på samma maskin, så att jag enkelt kan skapa egna daemoner som byter data med varandra, har dock inte fixat in homebridge där ännu, men jag vet att det finns ett sådant plugin.
8 svar · 4,3k läst
S
synvinkelhaken: Det blev byte av batterier, vad förbi grossen och hämtade två nya idag, tack för input.
14 svar · 4,7k läst
B
basseman: Jag skulle ha satt upp en temperaturvarnare (barandvarnare som reagerar på hög temperatur) närmast spisen och så en vanlig brandvarnare en bit ifrån, sammankopplade med brandvarnarna i resten av huset. Deltronics sammankopplade brandvarnare har vi satt upp i huset och de fungerar bra. De har de vi hade tidigare från Housegard var det bara problem med och de låg med och de låg mest i ett
4 svar · 2,7k läst
A
amsa01: Problemet är att det inte finns någon knapp att aktivera på tag:en som man gör med övriga enheter och jag fick ingen manual alls med till tag:en så det enda jag har att gå på är en 12 tecken lång kod som står tryckt på tag:en med både siffror och tecken men det går bara att lägga in 11 tecken där man kan skriva in serienumret???
4 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.