M
Mats789: [citat] Har sagt det förut, efter ett antal år med Vera så betyder inte kommande firmware den nästa. Men är ändå helt nöjd med Veran då jag bara har z-wave för viktiga funktioner och en blandning (Nexa, Hue m.m) för det resterande. Dessutom kul att lära sig LUA-kodning.
5 svar · 8,3k läst
·
Fredrik Walter
Fredrik Walter: [citat] Det är möjligt att det går, men det förutsätter att du kan göra liknande inställningar i Telldus styrenhets användargränssnitt (eller motsvarande) som jag gjorde i Fibaro HC2. Du får testa och återkomma :-)
29 svar · 6,0k läst
anders07
anders07: Ok, efter en del forskande då kan jag konstatera att solgardinerna är 433.92 MHz styrning och inte 315 som jag trodde först. Jag klättrade upp och tog av kåpan och där står tydligt 433.92 MHz så det mysteriet är löst i alla fall... Jag mailade också Elfa och frågade hur de kan sälja 315 MHz utrustning och deras svar är att det är köparens ansvar att efterleva lagar. Jag tycker den
7 svar · 2,6k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Har gjort en recension på en kamera för 250kr. Poe (strömmatning över nätverkskabel), onvif, ip44 klara många minus. Det behöver inte vara dyrt. Tänk på att kinakameror kanske man inte vill släppa ut på internet så ett vlan separat för kamerorna kan vara bra.
5 svar · 1,8k läst
H
Anonymiserad 22996: [citat] Få ner månadskostnaden får du genom att prata med kundvårdsavdelningen. Det är dom du hamnar hos när du säger att du vill säga upp larmet. Där har dom satt dom trevligaste personerna som också har tillgång till rabatter på månadsavgifter mm. Jag brukar alltid be att få prata med kundvård när jag ringer. Att vara lång och trogen kund lönar sig inte hos Verisure. Hota med
8 svar · 13,9k läst
useless
useless: En rörelssensor med fördröjt frånslag monterad så att den reagerar på att dörren öppnas.
42 svar · 13,4k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Va bra de var så lätt (y)
3 svar · 1,0k läst
·
Corpes
Corpes: [citat] Hade tyvärr också det på känn :(
5 svar · 2,6k läst
Demmpa
Demmpa: Någon typ av extern magnetkontakt på/i dörrblad & karm, tex, http://www.alarmtech.se/magnetkontakter/
7 svar · 4,3k läst
·
K
Kane: Omdömen på detta system?
2 svar · 2,2k läst
J
Jimmu: Jag har sedan någon månad bytt ut min Telldus till en Fibaro HC2, och nyggt upp ett system, men jag har nu börjat fundera i banorna kring att komplettera viss belysning med Philips Hue alternativt Ikeas Trådfri. Har läst igenom Snillevillas guide hur man konfigurerar en Philips Hue brygga som en VD i HC2, fördelen med det gentemot att använda det färdiga pluginet var att man kunde
0 svar · 3,6k läst
H
Hobbyfixarn: Tack för era svar :-) 3-5 år låter bra, då blir det inte så ofta man behöver byta.
7 svar · 11,3k läst
Shaexan
Shaexan: [citat] Gutt, måste jag testa! Tack för tips.
10 svar · 5,1k läst
RilleRock
RilleRock: Det känns säkert lockande men på sikt kommer du få en sämre och dyrare anläggning om du väljer att bli upplåst av en leverantör och dess produkt. Varför installerar du inte själv?
3 svar · 6,9k läst
B
barfotalasse: Kanske. Först kom PowerMaster 10, sedan 30, så 33 och nu 33EXP. Eftersom gamla vanliga 30 och 33 inte kunde hantera mer än 2 trådbundna sektioner men 33EXP klarar 8 st med invändig expansionsmodul och upp till 56 med externa expansionsmoduler kanske de har gjort något med hårdvaran och programmeringen tänker jag. Borde vara en version 19 kanske på programvaran nu, och det är väl
2 svar · 2,9k läst
B
barfotalasse: Översta bilden: Skulle inte låta detektorn kika mot dörren för då måste den vara ingångsfördröjd-följande. Gillar inte alternativet där man närma sig detektorn i den döda zonen längs väggen. Svårt veta exakt hur långt man kan gå in utan att den larmar. Möjligen kan en sämre pir också lösa ut om man öppnar dörren och får värsta kalldraget. Undre bilden: Skulle säkert
6 svar · 3,0k läst
·
Raptor50
Raptor50: Är det någon som har testat ut Nextion HMI display som man kan köpa upp till 7" (800x480) i stället för att koppla ihop Rasberry Pi mot arduino? Kollar lite runt denna nya HMI touch screen som värkar vara smidig i förhållande till att koppla ihop två plattformar som inte pratar ihop utom ett eget program.
1,0k svar · 252,4k läst
·
Larsa
Larsa: Min erfarenhet är att man får vad man betalar för, och ibland inte ens det.... Har testat DLinks billiga kameror, väldigt dålig bild. Har en Motorola motorstyrd utomhuskamera av dyrare modell. Den har super funktionalitet, men den hänger sig regelbundet och man måste konfigurera om den.... Har två olika Foscam, dom är riktigt bra. Men deras molntjänst för att lagra film är lite dyr,
5 svar · 1,2k läst
N
Nerre: De flesta kameror har stöd för att lämna ifrån sig en ren videoström eller stillbilder, så de kan användas med all programvara som har stöd för det. Jag kör Zoneminder hemma (det är inget för nybörjare dock), det finns en Wiki för Zoneminder där de beskriver hur man kommer åt videoström och stillbilder på olika kameramodeller.
4 svar · 818 läst
L
Liteavvarje: [citat] Inte vet jag , men någon sändare eller annat i wifi kanske
4 svar · 2,4k läst
GoForIt
GoForIt: Hej! Jag har en övervakningskamera Denver IPC-1030 som krånglar efter att jag försökt ominstallera den i samband med byte av router (till en Asus RT-AC51U). Den vill bara visa bild i svart/vit om den visar något alls, vilket varierar beroende på webbläsare. (Jag har testat Microsoft Edge, Firefox och Chrome). Den sitter fast ansluten, så problemet har inte med trådlöst nätverk att
0 svar · 869 läst
I
isko: Hej Jag undrar om det är någon själ här inne som har switchdim och lyckats koppla på Fibaro Dimmer 2? I så fall har ni möjlighet att dela med er hur detta kopplats?
0 svar · 846 läst
ricebridge
ricebridge: 150 dB?? Vid den ljudnivån blåser trumhinnorna. Det är starkare än ljudet av ett jetdrivet stridsflygplan med full EBK som startar - när man står 15 meter ifrån. Det är nog mest försäljningssnack.
18 svar · 4,1k läst
mexitegel
mexitegel: Isåfall måste det väl vara bättre att dra ut så du kan får två faser på stolpen? Om du ändå ska byta kabel spelar det ju ingen roll.
31 svar · 5,5k läst
Nyfniken
Nyfniken: Som sagt, för mig har det gått alldeles ypperligt att inkludera dem på plats i väggen. Om inte berget kan komma till Muhammed så får väl Muhammed flytta på sig. Att flytta på kontrollern är ju ett alternativ. Om man är rädd för "avskalade kablar med spänning i" så ska man inte koppla in dessa dimmer själv från första början.
4 svar · 642 läst
M
Mr L: Jag har min gamla iPad 2 på väggen i en iport väggfäste. Inbyggd laddning som jag kopplat i ett skåp i köket som ligger vägg i vägg. IPad:en används för Sonos, fibaro, kameror och familjens google kalendrar. Funkar kanon. Kolla länken från tidigare inlägg på min installation. I denn avråd finns andra lösningar.
3 svar · 4,6k läst
Cheesen
Cheesen: [citat] Jamen sedär. Det fanns inte i versionen jag hade på datorn. Se vad en uppdatering kan göra.
9 svar · 4,0k läst
kenneth5828
kenneth5828: Z- wave och går väl att kombinera.
1 svar · 1,3k läst
F
Fiskeproffs: [citat] God afton ! Har du landat i någon lösning? Dra mycket rör oavsett. Förutom att dra el, har vi dragit fram dubbla data uttag i alla rum. Dra upp rör för uttag på vägg tex där du vill ha tv, ljudanläggning etc. För ljud kör jag Sonos, vilket jag är väldigt nöjd med. Även om systemet är trådlöst krävs lite planering för strömförsörjningen. Själv kör jag Niko Home
71 svar · 15,5k läst
A
Anders.H: [citat] Detta var ju det första "skarpa" läget för mig och jag inser nu att jag haft lite för höga förväntningar på denna tjänsten, trodde nog det skulle gå snabbare för dom att komma på plats. Är nog inte bara jag som gått på säljarnas snack om hur effektivt larm är och att de skulle förhindra inbrott mm. Man får väl hoppas det skulle funka bättre vid brand, gäller samma
7 svar · 5,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.