Vulcan61
Detta måste väll gå? Problemet är ju när man regga kameran på hikvision hemsida. Så logga man ju in genom IP nummret.. hur gör man för att kunna övervaka kameran på annan bostad också? Tacksam för svar

Menar du att du vill kolla på 1 kamera från olika platser?
Det går givetvis, vad är det som inte funkar?

Vulcan61
Ja det menar jag. Men hur ställer man såfall in det ?Kamerorna som man reggar gör man ju till ett specifikt IP nummer för att komma in på hikvisions hemsida. Har läst mycket men ej hittat någon lösning

Vulcan61
Reggade kameran idag. Går ju då in på webben ock skriver mitt IP nummer så hoppa ju hemsidan upp sen loggar man in och följer live.. men detta funkar ju bara på mitt hemnätverk där jag är nu

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Reggade kameran idag. Går ju då in på webben ock skriver mitt IP nummer så hoppa ju hemsidan upp sen loggar man in och följer live.. men detta funkar ju bara på mitt hemnätverk där jag är nu
Du behöver en ddns tex dyndns
En tjänst som omvandlar din publika IP-adress (som säkert ändras ibland till) till något som går att komma ihåg o som inte ändrar sig.. Dålig på hik, men relativt säker på att de har en egen sån tjänst i både kameror o nvr'er

Jag har skapat ett konto och lagt till mina kameror på hik-connect.com, sedan använder jag appen Hik-connect.
Att gå in direkt på kamerans ip fungerar givetvis också när man är hemma.

RilleRock
Mest stabilt när jag gör det till kunder brukar vara att lägga till enheterna manuellt i respektive fabrikts app och portforwarda i kundens router som jag kopplat till en ddns på tex free-ip.com för att komma åt det utanför lan.

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Är det inte kamerans ip du reggar? Allt på ditt hemmanätverk har sannolikt samma publika ip.

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61

Man måste ju öppna upp portar i routern. Jävligt krabbigt. Riktigt stort handikapp om man ej kan följa kamerorna på en annan plats. Har kollat här men är inte duktig på datorer och nätverk

Vulcan61
192.168.1.117

Det är det enda ja skriver in i min webbläsare så kommer ju inte på hikvision sedan skriver ja in min kod... men detta IP funkar ju bara här hemma och inte med annan IP adress. Så avancerat de här

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
192.168.1.117

Det är det enda ja skriver in i min webbläsare så kommer ju inte på hikvision sedan skriver ja in min kod... men detta IP funkar ju bara här hemma och inte med annan IP adress. Så avancerat de här
Det är nog enklare för dig att följa den hör guiden, då behöver du inte öppna några portar i routern.

Vulcan61
Ska prova de ikväll om de funkar. Tack så länge

Vulcan61
Gjorde som honom där. Men när ja ska skriva in serie nummer så hittar den inte. Ja kör med wi-fi. Han i videon lan jas krav samma inställningar fast wlan. Märkligt

• Felmeddelande på skärm som visar "No device is found" när serie nummer söks via en setup-assistent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vulcan61
Obs glömde en siffra på bilden. Tråkigt när det strular

Vulcan61
tror ja fick en kina version, fick skapa eget verifikationsnummer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.