Jag har labbat vidare med solgardinerna men fattar inte i vilken sekvens de fungerar. Jag har nu fått ner det till 8 koder och då verkar det som en av de åtta alltid fungerar... En "ful-fix" vore ju att skapa ett makro (schema) som alltid sänder alla åtta koder för att få ner solgardinerna, då borde ju en av dem "träffa"...

Att få upp solgardinerna igen har varit svårare, där har jag bara hittat två koder (av säkert 100 försök) som verkar fungera men då bara ungefär en gång på 20... :(
Jag vet inte om jag hade tur för solgardin ner eller om den signalen är starkare/renare kanske.
Jag läste att det ofta kan vara problem att det är för mycket "brus" från många fjärrkontroller vid inlärning och någon tipsade t.o.m. om att man ska skapa en foliepåse och hålla RF fjärrkontrollen direkt mot läsande enhet...

Brukar fjärren vara 'pålitlig' så ska det nog räcka med att vara nära. Foliepåsar är i min värld överkurs.

Vad är det för sekvenser som funkar då? Vilka åtta funkar för att få ner?

och vilka två för upp?

Projektorliften tappade jag helt nerverna på men den har en manuell "nödswitch" och jag mätte den och den är på 5VDC så jag åkte och köpte en Nexa EJLR-1000 (markisstyrning) och den fungerar alldeles utmärkt med Broadlink...

Återstår då de bedrövliga solgardinerna som jag inte fått att fungera. Jag trodde det fungerade med Tellstick där ett tag men fjärde försöket sket sig igen...

A andersda skrev:
Brukar fjärren vara 'pålitlig' så ska det nog räcka med att vara nära. Foliepåsar är i min värld överkurs.

Vad är det för sekvenser som funkar då? Vilka åtta funkar för att få ner?

och vilka två för upp?
Jag har inte datorn med mig nu (arbetsresa) så jag får kolla imorgon och lägga ut dem här.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.