Hej har 3 stycken kameror installerade till min SPC fungerar perfekt. Nu har jag fått hem en Siemens CCMS 2010IR. De andra kan jag välja i rullisten när jag lägger in dem vi webbgränssnittet eller SPC pro. Men jag kan inte välja modellen CCMS2010IR, jag får ingen kontakt med kameran via SPC pro eller webbgränssnittet. Jag kommer åt den via explorer via dess ip nummer hur får jag in den med larmet? Ser dock ingen bild i LIV WEBB. Någon som har några bra svara på dessa frågor FIREWARE är 3.6.6 behöver jag uppdatera denna och i så fall vart hittat man nya uppdateringar på FIREWARE ?

RilleRock
V Variabel skrev:
Hej har 3 stycken kameror installerade till min SPC fungerar perfekt. Nu har jag fått hem en Siemens CCMS 2010IR. De andra kan jag välja i rullisten när jag lägger in dem vi webbgränssnittet eller SPC pro. Men jag kan inte välja modellen CCMS2010IR, jag får ingen kontakt med kameran via SPC pro eller webbgränssnittet. Jag kommer åt den via explorer via dess ip nummer hur får jag in den med larmet? Ser dock ingen bild i LIV WEBB. Någon som har några bra svara på dessa frågor FIREWARE är 3.6.6 behöver jag uppdatera denna och i så fall vart hittat man nya uppdateringar på FIREWARE ?
I länken till min Dropbox finns manual hur man integrerar kameror.
https://www.dropbox.com/sh/9nggeyvx6057bvh/AADbbh1dPVE5wE19Qr158XlBa?dl=0
Men det brukar vara för högt ställd bildkvalite då spc bara stödjer VGA så kolla mjpeg bildkvaliten från kameran.

Kommer inte åt länken

RilleRock
V Variabel skrev:
Kommer inte åt länken
Skall vara den adressen men du behöver ansöka om att få tillgång till mappen.
Sedan kommer den lägga sig i din Dropbox som en gemensam map så du alltid har senaste fw och övriga bra att ha manualer.

hur ansöker man om detta

RilleRock
V Variabel skrev:
hur ansöker man om detta
Du skall få upp ett val när du trycker på länken.
De har flera andra fått iallafall.
Har runt 60 medlemmar till mappen.

RilleRock
När ja trycker på länken från mobilen så kommer jag direkt till mappen trots ja inte är inloggad så svårt att simulera.
Men skall testa via datorn med.
Skärmdump av en mobiltelefon som visar Dropbox-mappar med namnen "Firmware", "Manualer" och "SPC PRO".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Illustration av misslyckade karaktärer på en sida med felkod 404, "åtkomst nekad" meddelande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RilleRock
Det står att kameran är offline även när jag söker den via appen ping. Kan det vara något fel på den hänger sig även ofta när jag går in i den via webbläsaren

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.